AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
979

Köpa M5 e39

Kr
10
Kroaten
528i -98
Jag letar efter lagom dyr M5:a (e39) men inte svart. Har planer på att köpa en nämligen. Har läst en hel del om alla fallgropar (dessa kan vara rätt djupa). Därför tänker jag inte fråga vad jag skall tänka på:

Men lite frågor har jag så klar:

* Jag har hitta en M5 och undrar om någon vet något om en 2002 Sterling Gray reg. nr SXE 776?

* När kan man döpa att bilen är en 2002? Eller går man efter vad som står i fordonsregister?

* Vart kan man hitta mycket fakta om M5 (e39) på nätat, förutom m5board.com tycker den är väldigt otydlig där.

* Är intresserad av all fakta allt från produktions siffror till färder och utrustnings namn.

* Att BMW originalförsäkringar är bra vet jag, men vart har ni era M5 försäkrade. Finns det billigare alternativ?
Jag tackar på förhand

//Alex
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M5 i Sterlinggråmetallic är mycket läcker, skriver jag lite partiskt eftersom jag själv ägt just en sådan, dock inte den du tittar på.

SXE776 är tillverkad 2001-10 och är därmed av modellår 2002. Modellår är BMW's (och andra biltillverkares) begrepp och motsvara det vi normalt kallar årsmodell (som officiellt inte ska användas längre...).

Transportstyrelsen har något som kallas fordonsår och då går dom efter tillverkningsår vilket för denna bil då blir 2001.

Fakta om M5 E39 hittar du massor här på AutoPower och massor på M5board.

Vilket försäkringsbolag som är billigast för dig kommer inte någon här kunna svara på då det är såpass individuellt. Du har ju ett regnr och 80-90% av alla försäkringsbolag har ju "beräkna pris" på sin hemsida så det är bara för dig att surfa runt en halvtimme så har du siffror som är beräknade på just dig och den bil du är intresserad av.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.