|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en ny sonnenland suflett til min e30 cab. jag hade tängt att byta den själv men jag undrar om det finns någon bra sida att beställa på. jag kollade lite på blocket och hitta de denna. Länk är det någon som vet om det är en bra sufflet eller ska man kolla på någon annan? tacksam för svar maverick | |
|
Kolla in dessa sidor också: Seriös brittisk sida som skickar materialprover. Verkar ha gedigna produkter. Länk Svenskt företag som är hjälpsamma. Länk Amerikanskt företag som är billiga. (räkna dock med tull) Länk Tänk också på att du måste byta de ökända resårbanden. Det ät bara topsonline av företagen ovan som säger dem också. DU kan ju iofs skicka efter bara dem från usa. Alt. kan du köpa dem direkt från bmw, men där är dom asdyra. Du bara MÅSTE byta dessa om du byter taket.. |
|
|
När jag hade min 325i 87a så köpte jag från suffletter.se och bytte själv. Jag tyckte det var väldigt fin kvalité på tyget. Väligt bra steg för steg manual och han jag köpte den av sa att det var bara att ringa om jag hade problem vid bytet, nu var det inga problem så jag behövde aldrig ringa... Tog en halvdag om jag inte minns fel. Men de där resårbanden bytte inte jag. Tyvärr så var det någon som tyckte att stereon utan front var fin och skar upp suffletten och tog sig in i bilen ett halvår senare, fick inte ut stereon och där stod jag med söndrig sufflett igen och endast trafikförsäkring. |
|
|
Cab & Sufflett drivs av "Stout" här på forumet, han blev ÅF för suffletterna när han vann en auktion på en E30 cabrio på Ebay.de. Flera bilsadelmakerier köper faktiskt sina suffletter av Cab & Sufflett och ger sen sken av att dom syr dom själva... |
|
|
När jag bytte på min fd E30-cab så köpte jag från "Cab&Sufflett". Det funkade väldigt bra. Hög kvalitet och väldigt bra passform. Jag bytte även resårbanden som jag köpte på BWM. Med klubbrabatten var de inte så dyra. Men det tog längre tid att byta än jag trodde. Det tog 1 dag att riva bort den gamla och få bort gammalt lim och sedan tog det drygt 1 dag för svågern och mig att få dit den nya. Vi torrmonterade den först för att se hur alla flikar skulle vändas och sedan tar det ganska lång tid att limma och vänta på att limmet ska torka innan man kan fortsätta. Den stora gummilisten i framkanten av suffletten är svår att få loss hel så den byttes också. Köptes på BMW. Men bra blev det. "BMW six appeal" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.