|
|
|
|---|---|
|
Har en 745LI -04 E66 med tv funktion, analog. Har även en liten digitalmottagare från boxer liggandes som kan drivas på 12V, innbyggd RF-modulator. RF-modulatorn gör att det inte behöver kopplas sladd mellan boxern och tv, boxern sänder trådlösa signaler och det är bara att göra en kanalsökning på tv så kommer boxern in. Tänkte nu koppla in boxern i bilen, ska väl inte vara några större problem. Ström går alltid att hitta någonstans. Det jag undrar över är det här med antenn. Hur löser jag det lättast? Använder bilens orginalantenner som går in i bilens, orginal, tvmodul? Tv modulen behöver väl knappast antennerna längre. Sitter väl två antenner i bilen och hur kopplar jag in dessa till boxern? | |
| Du behöver väl ha kvar original antennerna om du ska kunna ta emot den trådlösa signalen från din digitalbox? | |
| Behövs det tror du om jag placerar boxern nära tv-modulen. | |
| Du kan ju enkelt testa genom att koppla ur antennerna ur TV modulen. Men gissningsvis så tror jag att du kommer att behöva dom. | |
| Jag är lite osäker på vad det är för digitalbox du har. RF-modulator är ju bara för att anpassa signalen inte att sända den. Är det även en inbyggd VHF/UHF sändare i den? | |
| Nu har du nog tänkt fel, RF-Modulator innbär att den skickar ut signalen genom vanliga antennkabeln till tv. Det innebär att man inte behöver använda scart. | |
|
Efter en del sökande så visar det sig att ni har helt rätt. Den kan inte sända "trådlöst" Jag som inte gillar att klippa och hålla på i bilens kablar. Tycker att det är rätt meningslöst att köpa en Orginal digital tv modul till bilen. Dessa tar väl ändå bara in gratiskanalerna och ingen möjlighet till hela boxerutbudet. |
|
| Dock har en original DVB-box två dekodrar så att den kan använda den ena för att visa TV och den andra för att söka efter bättre mottagning. När den hittar en sändare med bättre mottagning så byter den automatiskt utan att det märks (förutom kanske att mottagningen blir bättre). Originalboxen är alltså anpassad till att vara mobil, vilken en vanlig box inte är. | |
| Orginal DVB-box, men då blir det bara gratiskanalerna? | |
|
Sök efter Installation digitalbox under mekartips ,finns en komplett guide där hasse |
|
| haskiruna: Den guiden stämmer inte så bra till e65. Till e38an fungerade den utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.