|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw 520I-92,som hugger till någonstans baklåter det som, på 1:an och 2:ans växlar. sedan har den börjat vibrera när man kommer upp i ca 110-120,är den någon som kan svara på vad det är för fel på bilen,Tack på förhand | |
|
Detsamma började min med idag...Skumt det,fast jag har ju automat. Följande hände: Åkte till jobbet ca 2 mil,allt som vanligt Startade sen bilen när jag skulle hem,började åka o bilen kändes "konstig", spårade mer än vanligt. Sen kom jag ut på motorvägen o skulle gasa på lite då började bilen skaka o vibrera våldsamt när jag varvade ur ettan o tvåan,slutade när jag släppte gasen. Kom tillslut upp i 110-120 då känner jag vibrationer i hela bilen igen dock inte så kraftigt som innan... Blev livrädd o stannade o kollade samtliga hjulbultar,allt ok Vad kan ha hänt? Konstaterade också att en stötdämare vänster bak var dålig,upphängningarna till avgaset var inte heller i ursprungsskick. Diesel Performance..... |
|
|
Jag har haft liknande problem.(se tidigare inlägg). På min var det ett j-a skitfel. Efter letande av glapp i drivaxlar, kardanaxel etc. så glappar det i kardanen. Samtliga bultar som sitter mellan medbringare på bakväxeln och kardanaxeln var lösa => glapp. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
Mycket fint tips! Ska kolla det imon Diesel Performance..... |
|
|
Bultarna satt som de skulle,däremot var det hardyskivan som var helt söndertrasad!! Diesel Performance..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.