|
|
|
|---|---|
| Nu är jag less på att bilen inte startar efter att ha kört diselvärmaren. Har nån provat med en batteriisolator eller kommit på nått bra sätt att koppla in dubbla batterier till en 530da-02 | |
| Om du inte har möjlighet att ladda batteriet i bilen så skulle du kunna köpa ett till likadant och alternera efter 2-3 veckor - och så har du alltid ett fulladdat batteri hemma... | |
|
Skyllermarks pressar finns det ett företag som heter. De tillverkar elgrejor för olika fordon, och de har en batteriseparator på 75A som borde räcka långt, inkl kablage. Gratis? Nä, men produkten är ritkigt bra - jag hade en sån i en folkabuss jag hade med dubbla batterier. Du måste hitta nånstans som manövrerar reläet (tex 12V+ när generatorn laddar), så att kretsen sluts och bägge batterierna laddas. Jag minns inte va jag köpte min, men kolla på hemsidan Länk och hitta en återförsäljare nära dig. -- Markus |
|
|
Kolla hur det ser ut i E34 med (Webasto)värmare. Kanske går att plocka över elen till extrabatteriet från en sån. // fredde |
|
|
Sunkmarkus: Mycket intressant webplats/företag, tack för länken! Jag gillar deras vanliga produkter - men framförallt det lilla vindkraftverket som kan ge ekonomiskt fattiga människor el för en ganska låg kostnad! Både miljövänligt och rättvist! =) tsg: Läs denna PDF från Skyllermarks: Länk Grundsats 1 art nr E 2000 för en motor och ett start- och ett förbrukningsbatteri (12 V). Skiljerelä 35 cm kablar 75 A 12 V Polplint (-) 50 mm2 Polplint (+) 50 mm2 Kopplingsplint 4 x 50 mm2 röd Skyddskåpa S Säkringshållare XS vridsäker Skyddskåpa XS Säkring med hus 400 A Installationstips Pris komplett sats enl ovan 1 395 kr Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.