|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lyfter tråden lite. monterade avgassystem härom dagen och k&n coold air intake och nu andra svängen jag var ute å körd med den så tändes motorlampan. tyckte att bilen ryckte lite innan menytterst lite bara. det är katt ersättare på systemet. kan det vara boven tro? mvh Robban ps någon i närheten av uppsala som kan läsa av felkoder? förutom BMWdvs ds |
|
| Vad är det värsta det kan vara? När man bara är van oljetryckslampa får man ju hjärtat i halsgropen om någon motorlampa tänds. | |
|
Motorlampan tändes 2 ggr på min förra M3 och gick in i limp-mode. Det var tur en kompis hade en OBD2-läsare för bilen rullar knappt i limp-mode. Ena gången var det kamaxelgivare avgas och den andra gången var det gasspjällsgivaren. Enkla fel men dyyyyra givare :) |
|
|
Vad kostar givarna? Brukar den lysa konstant eller kan den ligga och "lura" och poppa upp då och då? |
|
|
Yes, till en början tändes den en gång och gick in i limp-mode, vi läste av och nollade. Sen kunde jag köra några dagar sen tändes den och slocknade automatiskt ett tag tills jag bytta den. Tror givarna kostade 800-1000:- stycket. Kamaxelgivaren på avgassidan var ett helvete att byta kan jag säga. Man får stå vid skärmen och luta sig under motorn längst in , skruven sitter så jäkla dåligt och tight till. Bilen läste själv av de nya givarna och lampan slockade automatiskt efter några hundra meter. Börja med att läsa av felkoden/koderna. |
|
|
inte alltid motorlampa tänds, Men om bilen är svensksåld och nyaren 01 så kopplar sbp alltid upp den på autocom där ger den antigen grön eller röd, De tar inte ens avgastest längre på dessa, Och med autocom felsöker den bara de delar som berör avgaserna, Så något där som är fel, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.