|
|
|
|---|---|
|
Hello, Sitter i valet och kvalet samt med 2 olika offerter med stor skillnad på rabatt. Vad har ni klämt ut på era beställningar? Mvh | |
| 9% på bil + extrautrustning | |
|
Är privarkund och ligger just nu på 7,1% janih. Beställer du som privatperson? Var fick du 9%? |
|
|
morpe: Jag beställer företagsbil, 9% är eg. ganska dåligt då jag får motsvarande 17% (!!) på ny 520d touring (E61) med comfort +advantage pkt. |
|
| Då förstår jag | |
|
Jag ligger på 6,5% för tillfället men det känns nog som man kanske skall pusha lite till. Gäller en xDrive23d. |
|
| Jag fick 10,65% på totalen | |
| 10,65! Privatkund? | |
| Ja. Skriv ner din specs och åk till 3-5 olika handlare. Säg att dom får ge en riktig rabatt direkt, sen pressar du dom mot varandra. T.ex Företag A ger mig 9%, men jag tycker om er och vill handla här, men just nu ligger A bäst till. Vad gör B? Han vill ju ha dig som kund och sänker. Sen åker du till C, kör samma. C sänker och sen återgår du till A (som du egentligen vill handla av) och säger att 2 olika har gett dig bättre erbjudande, men om han ger dig t.ex 0.5-1% till, så slår du till direkt. Funkar om du redan bestämt dig för bil och kan stå för det man säger. | |
| Glömde säga att det tar lite tid, men i detta fall är varje % ca 4300,- (läste i annan post) Det är pengar jag gärna lägger på annat! | |
| zootcase: Bra jobbat! | |
| Zootcase: Var har du köpt bilen? | |
|
morphe: Inte handlat än. Tänkte prova få ner det en gång till. 11% känns som att jag slår till. Auto 7H känns vettiga att deala med, sen har jag en resa till Sthlm på gång, där en kompis fick en jättedeal på sin 320. Skall kolla där med. BMW Göteborg i Mölndal är ibland lite knepiga. Borde inte vara skillnad om du handlar till företag eller privat. Inget inbyte och cash is king. Vart handlar du? |
|
|
Hej Blev "erbjuden" 7,1% i Borås och trodde att det var stopp där. Ev. har vi tänkt att beställa i Skövde eftersom det är närmast för oss. Får 7,1 i Skövde också. Priset på "vår" bil är 430000:- före rabatter. Vilken av säljarna på 7H har du? |
|
|
Hej Jag fick 11% vid beställning av min X1:a som företagskund |
|
|
Det är stor skillnad på att beställa som privatperson eller företag. Har man ramavtal via arbetet så står generalagenten för stora delar av rabatten, beställer du som privatperson får handlaren ta all rabatt vilket gör utrymmet mycket mindre. ------- //Lövet |
|
|
Hej Till slut fick vi 7,5% (privatkund) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.