|
|
|
|---|---|
|
Var f*n sätter man garagedomkraften på en E90 om man vill lyfta för tex däckbye?? De gammla gummipuckarna osm fans på min förra bil finns inte på E90. Sitter några platssaker som man troligen skall sätta domkrafteni om man nu köper en, men jag vill använda min garagedomkraft. Hur lyfter som på verkstad? Knappast med någon dålig domkraft väl?? | |
Roffa1 |
Jag var tidigare ute för exakt samma situation, kollade på BMW:s originaldomkraft för 1,275:- som enl uppgift är undermålig. Beställde då istället en specialgjord jack pad från e-bay. kostnad $40 dollar inkl frakt. Denna jack pad är tillverkad i aluminium. Den passar exakt in i plasthylsan till bilens domkraftfäste, sedan hissar man upp bilen med en vanlig garagedomkraft. se bif länk. Länk |
Roffa1 |
Be säljaren att han skickar försändelsen tulldeklarerad som: "Used home-made tool" då slipper man tull o moms osv. Jag har ej ännu fått min beställda jack-pad, men den bör nog dyka upp vilken dag som helst nu. |
|
Finns det intget att köpa i sverige? Hur gör verkstäderna? Verkar ju hål i huvudet det här. |
|
|
jag brukar bara lyfta bilen i den där utstickande fyrkanten, aldrig reflekterat i att den är i plast, är ni säker det inte är metall? jag tror mina är det iaf :S. jag har satt garagedomkraften under dem där nu 3 gånger och inget som gått sönder :) |
|
| samma här, tog för givet att dom var gjorda för domkraft när jag bytte till vinterdäck. Funkade utan problem och blev inte ett märke på dom. | |
|
ThomasN, det behövs ingen adapter. Lyfter du över hela plastplattan finns det inget att oroa sig för. Jag har gjort på detta vis i över 3 år nu och det har aldrig varit några problem. BMW lyfter själva rakt på plastplattan utan några adaptrar. De här adaptrarna som säljs på Ebay är mer för säljarna att tjäna pengar på andra. Men vill man lägga pengar på något som inte behövs är det upp till var och en. |
|
| Köp en jack-pad i polyuretan så har man en adapter för alla bilar. Fördelar lasten om man vill lyfta på märkesspecifika specialfästen. Med bara lite sunt förnuft och en sådan lyfter man det mesta. | |
|
Har också lyft bilen på dessa plastplattor utan problem i 3.5 år. |
|
| På 2 av mina blev de märken sist jag lyfte. Men ska lägga en hård gummi grej imellan nu och lyfta. | |
|
Köpte själv nu sån där Jack-pad av hårdare gummi på Biltema Som tur va så mätte jag markfrigången vid fästerna , ca 12-13 cm. ( sportchassie ) , Har en vanlig garagedomkraft. ..... Givetvis va den cirka 15 cm hög helt nere . Visst Hadde man kunnat köra upp bilen på ett par plank 2 ggr per år , men vem orkar det ; ). Fick bli en låg byggd domkraft med ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.