AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.210

Glappande instrumentpanel Bmw 525i -93

da
103
dalleballe
525iAT -93
Har precis skaffat mig en ny bil som jag har ett problem med! Instrumentpanelen stängs av och på och blinkar när bilen är nystartad ända tills man kört med den kanske 1-2 minuter sen beter den sig normalt. Någon som har en aning om vad detta kan vara? Kan det vara så enkelt som en glappkontakt eller någon som har ett annat hett tips?

Sen så står ratten även lite vänster när man kör rakt och bilen tenderar till att dra lite till höger hela tiden, samt att bilen är väldigt spårkänslig (detta kan kanske bero på att framdäck är 235 och bakdäck 265 breda?), kan detta bero på en dålig hjulinställning?

Tack för tips!
da
103
dalleballe
525iAT -93
Har efter en stunds körande med bilen fortfarande inte kommit fram till någon lösning!

Men har märkt att problemet kommer beroende på hur högt mina framlysen är inställda (har reglering av de på instrumentpanelen). Om jag har reglaget i cirka mitten glappar det aldrig någonsin, men höjer jag upp lysena mer än så börjar det glappa, och ju mer jag höjer upp lysena ju mer glappar det!

Någon som har något tips på vad man kan göra för att kunna ha lysena högst upp utan att det glappar?!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Ett klassiskt E34 fel är att höjdjusteringen av strålkastarna stör elektroniken i check controllen som ger felmeddelanden för allt mellan himmel och jord. Detta låter som en variant på det. Eller så är något glapp i instrumenthuset, men fråga mig inte var du ska börja kolla i så fall... ;)

//Magnus

da
103
dalleballe
525iAT -93
Det låter ju bra att det är ett klassiskt fel, och det med att check-controllen lever sitt egna liv stämmer helt och hållet! Den varnar för alla möjliga fel titt som tätt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.