|
|
|
|---|---|
| Hallå, har ett lite problem, håller på att samla på mig lite grejor till ett kompressor bygge på m20 b25 motor, har nu det mesta. Men de ja tänkte på va hur får man till tomgången??? En kompressor laddar ju redan på tomgång, hur blir det då med vacuumet som bla styr tomgången... måste ju bli helt fel... eller är ja ute å cyklar. Varifrån ska man ta vacumet?!? | |
| Jag tror dem brukar ha en bypassventil som släpper förbi övertrycket på tomgång och vid motorvägskörning | |
|
En kompressor brukar inte vara inkopplad hela tiden. Det brukar finnas någon form av cetrifugalkoppling eller liknande som gör att den aktiveras vid ett visst varvtal. Mvh |
|
|
Beror på vad för kompressor du har. Själv så har ja en Eaton och till detta använder man en bypass ventil. Kolla på Länk för mera info. Min är dessutom till salu om någon undrar.. Thullen |
|
|
Ja har en Lysholmer...va de nu va för modell kommer ja inte ihåg. En by-pass ventil får det bli, de borde ju funka på Lysholmer skruvkomp. Då ä dä ju bar å åk... nästa sommar iallafall om man har tur. Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.