AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.188

Kommer det nya regskyltar när skattemärket försvinner?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
GE: tackar och bugar!

BMW ownz
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hur får man lättast bort skattemärket utan att det blir fula märken/rester/repor? Varluftspistol/hårtork?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det är nog mindre jobb samtidigt som du får ett bättre resultat om du köper en ny skylt för 80 kr, det gjorde jag.

M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Jag tog bort mitt med en "klickskrapa" me rakblad i.. Ett nytt blad i o lugnt o försiktigt så e d inga problem.. Klisterresterna får du lätt bort me t ex en limlösare (som ja behändigt nog har på jobbet ;) eller nån annan "alkohollösning"..
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Alkohol lösningar dricker man väl???????

Ha deT
thom525, isf är du den enda jag känner som dricker aceton och liknande ;)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Acton är en keton, ingen alkohol... ;)
Ta det försiktigt om ni använder aceton då det löser både plasten och färgen på registreringsskyltarna.
För övrigt ett utmärkt lim till lyktglas i plast och liknande delar. Ej fetplast.

///BMW - Was sonst!
Använd ren bensin till att lösa upp det besvärliga klistret.

mvh/ Anders
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
M3Crille: Perfekt med klickskrapa och kemiskt ren bensin, skitlätt!
Tack för tipset! Mvh Johan
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Men har även de nya skyltarna "nedsänkningen" för skattemärket eller?

Funderar på att beställa ny bakplåt innan våren är här..

Mvh Jimmy
Det verkar fånigt, fult och konstigt om mellanrummet och nedsänkningen i skylten ska vara kvar när det inte längre finns något att klistra där, men jag kan inte tänka mig att de kommer att ändra det. Varför? Antingen måste EU-skyltarna kortas till icke-EU-märke-skyltarnas bredd, vilket definitivt är snyggast men kostar pengar, eller så måste de flytta mellanrummet antingen till höger eller till vänster om regnumret, vilket kommer att se för jäkligt ut och även det kosta pengar.

Min gissning är därför att skyltarna kommer att vara oförändrade, eftersom Transportstyrelsens mål med detta är att skära kostnader, inte att göra regskyltarna mer estetiskt tilltalande. :-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En helt ny lucka öppnar sig för dekalknallarna på vårmarknaderna!
Jag sätter en 5:a på att det kommer finnas skattemärkesreplikor i kolfiber inom ett par månader ;)
Varför skulle man ändra skylten? Främre skylten har ju alltid haft de "problem" som nämns ovan, och vi klarar oss utan större våndor med denna. Ett ickeproblem eller hur?

FP
Fram med de gamla länsförteckningarna så man kan se varifrån landet bilen kommer ifrån :-)
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Inom några år kommer vi säkert få se ytterligare ett tecken på registreringsskyltarna. Ytterligare bokstav, eller ytterligare siffra. Plats har ju gjorts nu i och med slopandet av det barnsliga klistermärket. Utan att vi behöver byta format på skyltarna.
Kan nog ta rätt så några år. Inget aktuellt inom "överskådlig tid" enligt VV, se gärna tidigare trådar angående "brist" på regnummer.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.