|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Min huv går trögt som fan att öppna nästan så man tror att man ska dra av spaken när man drar i den. Har försökt att smörja runt piggare på huven samt i hålen som piggarna går ner i utan resultat. Finns de nått annat man ska smörja ? Bilen i fråga är en 328i -96 // karlborg | |
|
Vet inte om de hjälper men har du orginal njurar(grill) på bilen? Om dom inte är orginal kan det vara kanten som skaver mot spaken när du drar i den. "BMW när du älskar att betala" |
|
|
hade samma problem själv på min. problemet var att själva viren låg tokigt till efter jag var loss med vänstra lyktan. den har någon konstig sväng just där så den hamnar lätt fel om man är ouppmärksam. du kan ju kika efter på din även om du inte skruvat där. BMW ownz |
|
| Tack Frrla de ska ja göra !! de spaken går jue lätt men att man måste ta i som FAN på slutet !! | |
|
Min är också trög, så du får gärna skriva ifall du hittar något fel! Ska själv kolla efter de Frrla skrev. |
|
|
har ni kikat efter än? BMW ownz |
|
| Ne fan har inte hunnit.. jobbat hela tiden. men jag antar att man måste ta bort de vänstra lyset för att komma åt wiern(stavning?) ? | |
|
min ligger uppepå lyktan. så jag tror inte du behöver skruva bort den för att få den rak igen. men har någon pillat där sedan innan så kanske man måste bort med den så man får den i rätt läge igen. om någon vare oförsiktig då. om jag förstått konstruktionen rätt så måste den dra rakt i själva anordningen där framme. drar den snett så blir det ungefär som att försöka öppna en bildörr snett uppåt. halvkass förklaring men hoppas ni/du förstår. BMW ownz |
|
|
Hehe det blir en negativ hävarms funktion menar du kanske? Kanon! Jag har faktiskt också det problemet! Ska ta och titta lite på det imorgon. Jag antar att du menar förarsidan med "vänster sida"? =) Tack! MVH / VipMartie |
|
| Kanske ska ner i garaget och pyssla lite med bilen i morgon (lördag) får se ifall jag hinner kolla på problemet. Alltid rädd för att vajern ska gå av när jag öppnar huven, och om den gör de, hur fasen gör man då för att öppna skiten? | |
|
ja precis VipMartie! menade precis så antar jag :) och ja de är vänstersidan ;) gOry: om wiren gått av har jag hört att man kan ta bort ?vänstra? njuren och komma åt den vägen med något verktyg. men mer än så vet jag inte.... BMW ownz |
|
|
kollade igår lite på huvöppnaren utan resultat. försökte smörja upp wiren lite men de vart inge bättre. nå andra tips ? ? // karlborg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.