|
|
|
|---|---|
|
har en o-ring som läcker mot röret under insuget, så jag tänkte byta alla oringarna där under nu när jag tar isär det.. men för att komma åt dom bakre o-ringarna så kommer jag behöva ta bort insuget, och när jag kollar på realoem.com så ser jag att det är någon skum typ av insugspackning på dom här maskinerna (kontur-packning) och då kommer dagens bästa fråga, går dessa att återanvända eller är det one time only? dom verkar kosta ca 275kr st (behövs 4st) så det känns kul att lägga lite över 1400kr i packningar på en maskin för att man ska byta en o-ring för 5kr.. ;) men jag gillar inte att fuska, de brukar straffa sig i slutet så jag behöver veta om någon har tagit av insuget förut och vet hur fasen verkligheten är på dessa? :) | |
|
Flytande packning brukar lösa det mesta, smörj in packningarna i lite sådant o kläm dit dom så tätar de kalas sen. Eftersom det verkligen inte syns efteråt känns det som en schysst sätt att spara 1400kr. |
|
|
självklart funkar högtemp silicone, men på en så dyr bil vill ja inte snåla på 1500kr om ja lyfter insuget.. bygga packning med silicone kan man göra på en pundarbil ;) |
|
Tanner |
Nej du behöver inte byta ut dem om dem inte e helt utslitna men glöm inte ta lite t röd lr någor o torka av skitet som ligger på insuget där insugspackningen ska ligga an, rengör allt bara fint sen använd dem igen, jag gjorde så och det funkar fin fint |
|
Vadå är de en tattarlösning med flytande packning? Det fyller sin funktion och man sparar ju uppenbarligen en del pengar. Jag köpte ny trågpackning när jag drog åt oljepumpsbultarna på min första 540, den kostade mig ~250kr och jag fick skrapa gammal packning i en halvtimme innan det vart rent. Andra ggn, torkade jag av packningen med thinner och drog på en sträng flytande packning, galet mkt bättre lösning :P och de syns inte änns. Men men, alla tänker o prioriterar vi olika. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.