|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Jag har ett problem med vindrutetorkarna. Dom slutar att fungera lite då och då. Trodde att det var fel på reläet, så köpte nytt och bytte, men problemet kvarstod. Så nu undrar jag vad det kan vara för fel om det inte är reläet. Kan det vara någon slags modul för vindrutetorkarna som spökar? eller är det själva vindrutetorkarmotorn? Har någon haft samma problem och fått det fixat? Tacksam för alla tips! MVH | |
| Det är en 316 94 E36 | |
| så?? | |
|
Hur menar du med att den har slutat fungera? Hör du något elektriskt ljud när du försöker få igång den? Går den överhuvudtaget, kanske trögt? Har du prövat demontera torkararmen/armarna och kollat om axeln rör på sig? Är det någon speciell temperatur som den beter sig konstigt? På VAG (VW, Audi, Skoda, Seat) bilar har jag nämligen erfarat att torkarna kan gå tröga ena dagen för att sedan gå bra andra dagen. ibland vill den inte alls, den kanske rör på sig någon millimeter, men motorn orkar inte driva den fram. På dessa bilar är det alltså inte torkarmotorn som är paj, det är axlarna till torkararmen som har rostat/kärvat ihop sig och gör det trögare, så kolla gärna så det inte är dessa som spökar. Du kan försöka ta tag i torkararmen (gärna så nära axeln som möjligt) och försöka röra den. Det ska gå någorlunda hyffsat lätt. Ibland kan man kanske också få ta bort motorn för nogrannare kontroll, ju med att motorn gör det lite trögare att vrida på torkmekanismen. MVH / VipMartie |
|
| jo de funkar, men ibland snarare oftast när det rengnar så slutar de fungera efter kanske 5 min. kan bara stana mitt på rutan...och sedan går igång igen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.