|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
zcooter |
hrmmm.... Billigast är inte alltid bäst, att tänka på om man har en M-bil Jag går alltid till Need for speed i Malmö, hyffsade priser och mycket bra Service!!!! |
|
Vill inte uttala mig om vad som är bäst Men efter att servat bilarna i 12 år hos Jarl så kan jag bara säga att jag aldrig varit där och de har haft en dålig dag. Ha de T |
|
| Hmm. Här på forumet har det skrivits både det ena och det andra om Jarls. Jag har ingen personlig erfarenhet av dem så jag lägger ingen värdering i om de är bra eller dåliga, men du kan ju alltid göra en forumsökning på Jarls... | |
|
Ja men nu tycker jag det börjar bli lite skånevarning här...alla andra är räliga o vi är bäst:-) Även om nu Jarls är så himla bra så ska man fan inte behöva köra 40-50 mil enkel resa för o serva bilen?! Måste väl finnas kompetent folk i sthlm-trakten..Det är ju inte direkt en Pagani Zonda som ska in på service.... Mvh Peter |
|
|
Om servicen kostar 12000:- på BMW så tjänar du ca 6400:- på att åka till Jarls. Och nej, jag gillar inte Skåningar ;) Less is More |
|
| kanske ska nämna att jag även valde att byta kamkedjespännare vid min senaste insp 2 så riktig 12 000kr kosta de inte bara för en insp 2, kanske runt 10500, men de är fortf lite billigare hos Jarls, jag funderade på dom först men 120mil tur'o'retur kändes inte lockande, uppskatta att jag i slutänden skulle spara 2-3000kr och då tar man väl i? | |
|
Jag gjorde ins 2 hos Bmw I Solna och någon ventil justering blev det inte :( Bmw i Solna S**** ! |
|
|
Mr.Sosa: gjorde dom inte ens en kontroll? för kontroll ingår till och med i insp 1, i alla fall på e36 m3. Jag fick båda insp.listorna utskriva när jag lämnade bilen hos per larsson bil o motorteknik så jag kunde jämföra hemma. Så om någon undrar över något så kan jag kolla upp, i alla fall till m3 e36. |
|
| Jag hade min m5 i solna för insp 2 och det fick jag spotta 19800kr ink delar som byttes men nästa dag hade jag besiktning och bilen gick inte igenom för otillräcklig handbromsverkan och jag hade fått ett underlag på vad som har gjorts och de hade kryssat ok på handbromsen så tro mig per gör ett bra jobb. | |
|
Har du gjort servicen ännu? Per Larssons Bil och M-Teknik i Huddinge. Dit ska du! Bättre verkstad hittar du i sthmlsområdet vad jag har hört. De gick igenom min M5 inför köp uppe i sthml. Efter det har jag servat den hos Jarls i Helsingborg då jag bor i Skåne. Varit med om både bra och dåliga dagar där, dock har detta varit mer beroende på vilken mekaniker som pillat på bilen. Niklas heter han som alltid gjort mig mer än nöjd om någon undrar :P |
|
|
* hittar du inte * ska det naturligtvis stå, dags att träffa kudden. |
|
michael.anki |
andreas r ,om du gillar eller ogillar skåningar är bara för mycket för oss andra att veta??? Totalt ointressant! Bmw idag Bmw imorgon |
|
Läs igenom den här tråden: Länk |
|
|
Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge verkar vara the shit. Nära och bra också. Ska kontakta dem imorgon. Tack för all info - guld värt! // Stefan |
|
|
Om du nu redan funderar på att åka hela vägen ner till skåne kan jag rekommendera att kolla med Rigo Bilservice i Halmstad. Vet inte någon här i området som inte lämnar sin BMW till honom, superb service, stort kunnande och mycket bra priser (min inspekt. 2 ville Bendt Bil (BMW återför. i halmstad) ha 11000kr, betalade 7200kr hos Rigo. |
|
|
michael.anki: Vet inte riktigt vad du menar, men jag skojade, hoppas du inte tog illa upp? Ber om ursäkt i så fall. Echelon: Då blir det ju ändå billigare att åka till Jarls med ca 6000:-, och så får du träffa massa skåningar... Oj, nu skojade jag igen... Less is More |
|
michael.anki |
andreas r, skämtare där, jätteroligt sagt! kan du inte dra något till? Bmw idag Bmw imorgon |
|
Nu är bilen servad och klar. Tack för alla svar. Kan varmt rekomendera Per Larsson Bil & Motorteknik. Suverän service och info. Den mannen, Per, tar sig tid att förklara och lyssna, har jag aldrig varit med om hos en verkstad tidigare. Är övertygad om att de jobb de gör också är mer än bra. Kalaset gick på närmare 30.000:- men då gjordes en del jobb och delbyten utöver inspektion 2. Närmare bestämt en bakfjäder, en xenon-lampa med tändare samt nya skivor och belägg fram. Ett stort plus att man fick en Volvo 945 som gått ~35000mil på mätaren som lånebil. En klassiker! :) Efter nästan en vecka i Volovn kändes M3:an så tight att man skulle kunna tro att den var fräst ur ett aluminiumblock!! // Stefan |
|
|
Är det inte viktigast igentligen att man får ventilerna justerade av auktoriserad bmw verkstad? Vätskebyterna borde väll igentligen vilken verkstad som helst kunna grejja bara man ser till själv att rätt grejjer används? Verkar ju inte ens vara en garanti att man får rätt olja i bakaxeln när man lämnar in på bmw. Eller har försäkringsbolaget invändningar emot det kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.