AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.876

Köpa X3:a från England?

Kr
170
Krigge
M5 2007
Jag har en släkting som erbjöd mig att köpa hans X3:a han har i England. Tänkte bara höra om nån här importerat därifrån nån gång? Antar att det böt bytas både mätare och framlyktor?
Är det nåt annat man borde tänka på? Kostnader som tillkommer utöver resa samt delar och reg. bes?

Den är ju en del billigare än dom här hemma men jag är tveksam....

Mvh
Är den höger- eller vänsterstyrd?

/ Erik
Kr
170
Krigge
M5 2007
Högerstyrd naturligtvis.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta in i kalkylen att den bilen kommer att vara värd avsevärt mycket mindre när du ska sälja den sen.

-------
//Lövet
Som sagt, det största problemet är nog trots allt att ratten sitter på fel sida! ;-)

Det funkar ju bra när man är där och kör på den sidan, men det blir bökigare än man tror i Sverige, allt blir liksom på fel sida och man sitter alltid fel till.
Är den högerstyrd hade jag hoppat över att importera den. Det rullar faktiskt en del vänsterstyrda bilar i England och då hade det kanske varit idé. Som Lövet skriver kommer andrahandsvärdet i Sverige vara väldigt lågt.

/// Erik
Kr
170
Krigge
M5 2007
Jodå, att bilen är hö styrd är ju naturligtvis lite bökigt, nämnas bör dock att den ligger ca 150k under liknande bil på blocket.
Verdi
Det är inte värt det.
Möjligen om du kan köra tillbaka den när det är dags för försäljning men om inte. låt bli

En kompis tog med sin MB E-klass cabbe från England som var högerstyrd när han flyttade hit

Nu är den omöjlig och sälja och han letar efter någon i England som kan sälja den åt honom där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.