|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Ska köpa vinterdäck och efter att ha läst och läst och läst igen recensioner och test och kommentarer på forum så har jag kommit fram till Nokian WR G2. Nu till mitt "problem". Har tagit reda på vad allt betyder som står på däcket. Bland annat att XL betyder Extra Load. Frågan är om man får sämre köregenskaper med ett sådant däck på en BMW 320I Touring -03 eller omdet bara är fördelar med ett sådant däck. Priset för ett sådant och ett "vanligt" däck är nämligen exakt samma. Det står mellan dessa två. 215/45 R17 87V 215/45 R17 91V XL 1303:- samma pris för bägge dimensionerna. Vilka hade ni valt till min bil och varför? Tack på förhand! Ha det gött! | |
|
Spelar i princip ingen roll till din 3-serie. Har hört att större och tyngre bilar kan behöva ha XL för att kunna möta kraven vid full last. Så det är bara att välja efter smak med andra ord. Kan inflika med att mina 18" sommarhjul också är märkta med XL. Känner dock ingen skillnad mot de förra utan den märkningen. |
|
| Du borde kanske köpa 225/45 R17 eller 205/50 R17 som är bättre lämpade till din bil. XL-märkning spelar ingen större roll, det är inget man märker på vägegenskaperna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.