|
|
|
|---|---|
| jag har ett litet problem med min M3 när den är kall, när man har kört en bit så börjar den blurra lr gå orent i ett antal sekunder sen försvinner det, kan åter komma ibland. jag har bytt bränsle filter och hält i insprut renjöring även kollat lambdan som är ok. men fortfarande samma fel. Kan ju va precis vad som helst, men om nån känner igen problemet så vore de snällt med ett svar. | |
| byt tändstift | |
| tändstiften byttes på servicen tidigare i år! | |
| kolla så dom har rätt stift i för de kan ju vara nån tändspole ell fukt men de e ovanligare. | |
|
min m3 va tex grymmt känslig på stiften... några övervarvningar på bana så va de bara att byta direkt du kanske har kört den hårt nån gång sen servicen? |
|
|
ok! Ja lite hårt har man väll kört,men inga övervarvningar direkt. problemet va innan service gjordes. Men de kan fortfarande va tändspole,fukt? |
|
|
Kan val vara tomgangsmotorn som kranglar med...eller... |
|
|
för när den står på tomgång när den är kall så varvar den upp precis som att den ska stanna men de gör den ju inte. Varm motor på tomgång går jämt å fint. låter väll mer som att de skulle kunna va tomgångsmotorn då kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.