AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
857

kondens i lyktor

at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Hej.
Hur åtgärdar man kondens i lyktorna?,gäller en e46.
några tips på att förebygga skiten också
Strålkastarna är ventilerade, så det är bara att ta en sväng och ha alla lampor tända, då kommer fukten att ventileras ut.
Om det gäller blinkers får du nog ta väck dem från bilen och använda hårfön eller varmluftspistol för att värma upp dem så att fukten försvinner.
Gee
Kolla så att ditt lyktglas inte är sprucket det råkade jag ut för.
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Glaset är inte sprucket,det var det första jag kolla:)
får se om problemet ger med sig,annars åker hårfönen fram!:P
177
Bästkusten
328iA Cab -98
Det är väldigt viktigt att packningen runt glaset är tät, fick kondens i mina varje gång jag högtrycktvättade bilen, men efter det att jag bytte den packningen var det bra.

Vänligen-
Stefan
st
4
staffan83
320i (E46) Sedan -01
Har också problem med kondens, eller hade förhoppningsvis. Bytte båda glasen idag och med ny packning så hoppas jag på att det ska bli tätt. Glasen var väldigt blästrade så båda byttes när ändå jobbet skulle göras.

Hade två sprickor i glaset, därav fukten. En spricka var synlig i övre kanten. När glaset monterades bort var ytterliggare en spricka synlig i nedre kanten, bakom listen vid spolarmunstycket. Om inte packningen är trasig så kan det alltså vara sprickor som inte syns utan att demontera glaset.

Ljuset blev mycket bättre med nya glas och nya silverstar lampor på halvljuset. Även visuellt blev det ett lyft.

/

Staffan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.