AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.684

Mätarfuskad 525D Touring

Sida 3 av 6
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns inte så mycket Blocket kan göra i det läget. Utan polisanmälan tas inte annonsen bort.

-------
//Lövet
Kan man justera mätare på de nyare bilarna??
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, det går alldeles utmärkt. Dock sparas informationen på mer än 1 ställe vilket gör det lite krångligt.

-------
//Lövet
De
3
Dennis78
530d Touring M-sport -06
Det var jag som var spekulant på bilen och kollade upp den och tänker se till så att den stackare som ev. köper denna bil ska få reda på rätt mätarställning eller tipsa hur man kollar upp det. Är det någon som vet följderna på ett sånt bedrägeri?
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bedrägeri blir det bara om nuvarande säljare är medveten om mätarställningen och aktivt döljer detta för spekulanten. Det är extremt svårt att bevisa det tyvärr. Allt säljaren behöver säga är att "den var så när jag köpte den".

-------
//Lövet
DOCK, i detta fall är det bevisat att han visste om mätarställningen eftersom han nu blivit upplyst om den av Lecab Bil & ändå annonserar ut den på nytt med samma manipulerade mätarställning privat själv. Vattentätt case, eller har jag missat ngt?
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Fortfarande ute, nu med sänkt pris. Lär väl säljas rätt snabbt till det priset...

Länk

Synd den är backad annars hade man ju varit riktigt sugen :)

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
S.
22
S.Wadstedt
330xdAT M-paket -06
Safirsvartmet/Oyster
Tråkigt med alla mätarskruvade bilar som hittar ut till intet ont anade kunder. Den här ser ju rätt fin ut och tordes väl vara ett ganska ok köp om det inte varit för milen? Tycker dock ratten ser lite sliten ut för en bil som bara skulle ha gått så lite men så har den ju rullat 8000 mil längre också.......
Jäklar vad den rullade långt det året den drog iväg från 11" till styvt 19" mil....

SW
De
3
Dennis78
530d Touring M-sport -06
Kan även tillägga att vid provkörningen av bilen luktade det motorolja i kupén.kanske var en tillfällighet men värt att tänka på om nån mot förmodan tänker köpa skiten!
Terry N
Går det inte att stoppa den här skithögen, som uppenbarligen har 100% vetskap om att den är skruvad?

Kan det tex. inte läggas upp en lista här på autopower på skruvade bilar, som vi vet med 100% säkerhet är skruvade. (tex två oberoende personer på forumet kan verifiera information man har att bilen i fråga är skruvad, så att info som blir publicerad är verifierad) Detta skulle varna alla bmwvänner att ens bemöda sig att kolla upp en bil vid begköp (som i sig tar lite tid för en begköpare)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En sån lista eller hemsida har diskuterats många gånger men det har sina svårigheter och problem. Finns ett försök som heter bilskojare.com. En sida som jag tycker är riktigt dålig och tydligt visar på problemen.

Mitt tips är att skriva in regnummret i tråden så blir det sökbart.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
På tal om skruvade bilar, kan jag tipsa om denna:

Länk

Vid 2008-08-01 hade bilen gått 49.000 mil, då åkeriet sålde bilen.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Helt otroligt, från 49.000 till under 19.000 mil...
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Riktigt bra skruvad 30000mil +

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Men vem handlar av någon som heter Volvo ?
Men nog måste det synas att den gått 30t mil mer än mätaren tycker man synd om den som får tag i bilen helt ovetandes

Ha deT
anonsen är nu borta men Dennis78 har du kollat med nuvarande ägare om denne vet vad bilen verkligen gått? Eller annonstiden kanske bara gått ut?

Vill veta mer om dom här som bluffar mätare det är rent för djävligt

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Då var det dags att försöka sälja igen,samma ägare. Länk

PB
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Denna gång har det blivit en TDi också. Skickligt...

-------
//Lövet
Martin E
Varför är det så svårt att vara ärlig när det gäller.
Hoppas P O ändrar sin annons och han borde garanterat veta detta.
Köper någon bilen får reda på i efterhand ligger han löst till i vilket fall inte sant ?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
CDY 657 ...såja, nu hittas tråden även om man råkar använda mellanslag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.