|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Såg att Petrus hunnit svara redan... ___ //Ulf |
|
|
Ja det var spekulanten som beställde utdraget, ja jag vet inte vart du vill komma Programmer? Jag hade fel om vem som beställt utdraget men annonsen är borttagen och nu vet garanterat Lecab att bilen är skruvad. Micke Länk |
|
|
Micke: jag vill inte komma någonstans...;) Blev först nyfiken då du verkade ha mer info, dvs att det var säljaren som begärt utdraget (21:25). Vilket var anledningen till mitt inlägg 21:50. I ditt inlägg 22:08 så skriver du "Det står namnet på säljaren i dokumentet och samma telefonnummer som i annonsen, alltså det är beställt av säljaren/importören." vilket var ett antagande jag inte höll med om och som jag besvarar 22:21. Eftersom jag inte gjorde refresh på tråden så missade jag att både du och Petrus gjort två inlägg däremellan. Ledsen om du tog det på fel sätt... Tyckte det var intressant vem som beställt utdraget för det kunde ju visa lite om hur mycket säljaren kände till om bilen. Bra att bilfirman är informerad och en gissning är ju att säljaren har en del att förklara för sin chef... ___ //Ulf |
|
|
Lugnt lugnt, huvudsaken är att Lecab informerats och jag tycker att de reagerade riktigt snyggt, lägger ut svaret jag fick här: >>Hej Mikael Tack för din uppmärksamhet, vi hade inte en aning om detta. Vi tar bort bilen omedelbart på måndag. Med vänlig hälsning Tommy Jacobsson VW Försäljningschef Lecab Bil AB Hagalundsvägen 30 653 41 Karlstad>> Micke Länk |
|
|
Klart att Lecab ser allvarligt på detta, skulle säljaren sedan göra upp köpet i Lecabs lokaler trots att Lecab inte har med detta att göra så är det Lecab som blir skyldiga vid eventuella reklamationer och klagomål. Detta är en lag som ska skydda konsumenten mot att firmor skriver bilar på privatpersoner för att senare slippa ta ansvar. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Snyggt jobbat av dom, har en del servicestämplar i Polons servicebok från Lecab i Karlstad. Det finns BMW återförsäljare som sålt mätarskruvade importer utan att kontrollera bilen innan försäljning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Samma bil som är till salu här på AP? Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej fel regnummer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är det inte samma bil? Länk |
|
|
Japp, det är samma bil men denna gång annonserar han inte bilen genom Lecab, tråkigt om någon köper bilen i tron att den inte rullat mer. Micke Länk |
|
| om säljaren vet att bilen inte har rätt mätarställnig och säljer denna utan att informera köparen skulle inte det räknas som någon form av bedrägeri? | |
|
Det är klart han är medveten om att mätarställningen inte stämmer. Försäljningschefen har garanterat haft ett snack med honom. Skulle vara intressant och få en siffra på hur många bilar som egentligen är skruvade. Känns som att det är fler än man tror med tanke på att man var och varannan dag hittar en skruvad BMW här på forumet. |
|
| Finns väl en anledning till att han utelämnat sitt telefonnummer i annonsen (dock inte så svårt att hitta). Han vill nog "välja" sin kund efter lämplighet gissar jag, och slippa frågor från de som redan är varse om bilens förflutna. Hoppas någon håller lite koll på när den säljs så att det går att kontakta köparen. | |
| Hans nummer är lätt att hitta. Gå in på Lecabs hemsida och fråga efter Per. (antar jag). | |
| Eller slå hans namn på hitta.se. Fullständigt namn och adress hittar man om man sms:ar regnumret till 72503. | |
Han finns inte på Lecabs hemsida i Karlstad som säljare. längre ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den här killen var tydligen inte säljare utan hallvärd, har jag fått reda på nu i efterhand. Sen har jag hört att det blev ordentligt med väsen på Lecab efter detta. PB |
|
|
Skönt med en firma som inte bara rycker på axlarna över en sådan sak utan faktiskt tar ansvar för vilka bilar de associeras med. +Poäng till Lecab! ------- //Lövet |
|
|
Jag utgår från att någon rapporterar detta till Blocket. Göran FWD - Nej tack! |
|
| verkar inte som det är någon som gjort det ännu,,annonsen ligger kvar än :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.