AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.486

stereo i e39

Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
Hej, i min 523i sitter det bara bandspelare men ingen cd-spelare, och min fråga är om det går att på nått sätt få in en stereo i den utan några för stora operationer i bilen ? =)
Sök sök sök och du skall finna 100 tals trådar i ämnet med olika lösningar på problemet beroende på vilken radio du har idag och vilken budget du har..

Lämplig söksträng är: E39 AND CD

Lycka till!!
Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
Okej, då ska jag göra det (: tack
Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
Har sökt och nästan alla trådar handlar om att sätta i en bmw org stereo. Jag hade tänkt att sätta i en vanlig stereo t.ex pioneer, hur blir det med sladdar? Måste man dra nya sladdar och klydda eller det är lättfixat?
Ri
75
Ricke_1602
BMW 330 -02 E46
1602 -71(2,2l motor)
Det brukar inte var några problem med att köpa adapter kablar där du köper din stereo...
Mds har t.ex

BMW från 9.2000
Artnr: 410604
Direktlänk: Länk
ISO-kablage. För anslutning av huvudenhet/radio till bilens originalkablagePris: 149:-
Antal:
Lagerstatus: Beställningsvara. Leveranstid ca 4 arbetsdagar
Teckna för 149:-
Det kan även vara värt att veta att den vanliga garantin normalt bara gäller i 1 år, (ej Clarion och Panasonic som har 2 års fabriksgaranti) du får alltså 2 års längre garantitid.

Tillverkade i Tyskland. Kontaktstycken i ABS-plast. Kablar med 99,9% koppar används för perfekt ledningsförmåga.

/Ricke
Gr
21
Granis
520d Touring -08
VW bubbla 1302 -72
Ford Sierra cosworth-88
Var inne på samma sak på min E39á. Men om man ska använda en vanlig cd-stereo så blir man av med färddator panelen och såklart bandaren ovanför... Man kan köpa en adapter platta så det blir std "din" ist för bmw´s stereo. (frågade på BRL)
Så jag köpte en Länk ist (ice link) så man kan använda sin ipod eller ett vanligt usb minne ist men det kräver att det finns cd-vxl utgång på stereon. Tyckte det var bättre så då jag ville ha kvar org oxå. Detta är ju smidigt om man har multiratt oxå.
Lycka till!

/GRanis

Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag gav upp bmw org stereo för att o komplettera med nått som klarade mina krav blev för dyrt om de skulle va org... Och ice link ger inget vidare ljud...

Såhär har jag löst det:
Länk

Summa sumarum så kostade operationen 900kr + huvudenheten då. Installationen tog ca 5h pga dåliga instruktioner på hur org satt fast osv...

Beemer 4 Life!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.