|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| hittade ett problem med min, röret mellan ventilkåpan och röret mellan LMM och spjäll såg förjävligt ut och var fullt med slem på insidan, böt ut den mot en ny slang och problemet verkar vara borta. | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är slangen för vevhusventilationen Länk Här ser man hur den sitter mellan ventilkåpan och en luftbälg Länk Det irriterande är att jag har renoverat motorn i dess minsta beståndsdel och passade då på att gå igenom varenda liten del i hopp om att detta irriterande problem skulle försvinna - men icke. Lyckades introducera ett ännu mer irriterande problem... Det är fullt möjligt Nitrous hittat anledningen för sin motor - det finns liknande trådar på andra forum där man haft liknande felsymptom och några har hittat problem med läckor i sina vakuumslangar/luftbälgar och lyckats bli av med sina problem genom att åtgärda de felen. Så det kan vara värt att gå igenom varenda liten slang i motorutrymmet och kolla dess kondition. Byt ut det som ser misstänk ut. Jag har redan bytt ut alla slangar som såg misstänka ut (hittade en riktig sprucken som sitter under insuget och är väldigt svår att se) men får lägga till på todo listan att även gå igenom varenda slang igenom (samt testa att byta ut backventilen vid bensinfiltret). |
| okej ja det låter ju bra om det skulle vara det felet. jag har provat att spraya start gas på alla slangar för att se om nån va sprucken. men motorn öka inte i varv eller någe. men det kan ju sitta massa skit där i som gör att det strular! | |
| hittade ett fel till nu, skulle byta tänddelar på bilen, och när jag skruvade bort andra skruven på fördelarlocket så ramlade den i småbitar. lock+rotor har suttit där sen -88 och såg inte direkt trevliga ut. | |
|
jag har provat med slangen men det funka inte=( har ni mera tipps? jag tycker det värkar vara typ nån kallstart ventil som spökar! mvh martin |
|
|
hittat någe mera fel nån? mvh martin |
|
|
är det nån som kommit på någe mera som jag ska kolla? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.