AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.667

Montera stänkskydd på E91

Mi
55
Millman
330 Xi A E91 Touring -06
Isetta -60
Jag har köpt stänkskydd fram och bak till min E91 som jag tänkte montera i helgen. Bak ser det ut som på dom flesta bilar inga problem. Men fram ser det lite lurigt ut på påsen står det "OBS Denna eftermonteringssats inehåller ingen monteringsanvisning se: Aftersales Assistance Portal Skriv ut monteringsanvisningen från cd:n eller webbplatsen och överlämna till kund"
Jag fick ju givetvis ingen sådan och nu har handlaren stängt någon som har en instruktion eller vet om den går att få tag i någonstans på nätet.
Art nummer på stänkskydden 82 16 0 404 416
Vore fint om jag kunde montera dom i helgen
/Millman

Roffa1
Låter bekant det där;-) när jag köpte min E90, så beställdes främre stänkskydd inkl montering. (vart kanonbra)
Senare skaffades även bakre stänkskydd, vilka jag tänkt montera själv, men detta avancerade bygge kräver nog en bruxanvisning, då det ingår flera olika plåt konsoller som skall byggas ihop (någonstans)
Har frågat personalen på reservdelar, men de har ingen brux?
kn
26
kn0ppe
325i Touring - 06'a
När jag köpte min e91'a så beställde jag stänklappar fram och bak. Men jag fick med en bruksanvisning till både fram och bak från bmw. Fram var väldigt lätta att sätta dit, de var dom två bak som var lite trixiga.
st
3.461
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Instämmer, lättmonterat fram lite bökigare bak.

st
3.461
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
DIY : Länk

Roffa1
Steaman: "Tack o bock" för länken.
Mi
55
Millman
330 Xi A E91 Touring -06
Isetta -60
Tack för länken "steaman" snygg DIY
Efter lite mer pillande såg jag att handlaren gett mig fel stänkskydd, det står rätt på kvittot men något helt annat på ena påsen. Surt att upptäcka det när man tvättat hjulhuset hissat upp bilen och tagit bort hjulet :-( . Skall åka förbi där senare i veckan och byta.
/Millman
Hej, Länken funkar inte längre. Glömde skriva ut den. Någon som har någon annan länk? Jag har monterat fram, bak återstår....
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Länken fungerar för mig! Lite längre ner i länken, finns en PDF Fil med bilder och instruktion från BMW. Precis köpt stänkskärm. Ska montera den om några veckor.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Här är länken till PDF (hoppas jag!)
Länk
ch
9
chan1
325iA -06
Någon som har tagit en bild på bilen eft. monteringen hur bilen blir utseendes med stänkskydd.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Vad får man betala för stänkskydd fram och bak?

Jag ska köpte till min E91 också, den är svart så det kommer nog se snyggt ut.
Roffa1
Kostnad ca 1000:- lite beroende på din rabatt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.