AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.047

Inköp av min första BMW

La
7
Lars.A
ingen just nu
Har inte ägt en BMW innan så det börjar att bli dax nu.
Har haft koll på denna bil ett tag nu, någon som känner till bilen. Kan det vara något att ha

Länk
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Importfirma i Örebro = kolla mätarställningen NOGA!

-------
//Lövet
La
7
Lars.A
ingen just nu
glömde att skriva det den är svensksåld

REGNR SBA182
Roffa1
Länk
La
7
Lars.A
ingen just nu
Hoppas ändå att bilen kan vara något att ha
Miltalet stämmer enligt "fråga på annat fordon" men när det är en firma som äger den brukar det väl stå det i informationen, även om den är avställd av handlaren (som de alltid är)?

Annars är frågan vem som äger bilen?

Du kan även beställa besiktningsresultaten från de tre senaste besiktningarna/åren genom att skicka ett mail till vägverkets/bilprovningens kundtjänst, tog ca 2-3 arbetsdagar för att få svaret, bra att göra innan köpet!

Kolla även upp de 7 ägarna på 9 år!

Lycka till med köpet!
Kollade en annan bil från en bilfirma på transportstyrelsens "fråga på annat fordon" och där stod det klart och tydligt att de var Ägare/ Brukare.

Något skumt!?
La
7
Lars.A
ingen just nu
Ja det verkar inte bättre kollade bilen via sms svar och det är en privatperson som äger den
Fungerar fordonsregisterts smstjänst igen? Vilket nummer?

Väldigt skumt och med nio ägare är det risk för att den inte är väl omhändertagen!
La
7
Lars.A
ingen just nu
72503 till smstjänsten
ar
457
argungu
118i -20
Det verkar röra sig om två olika firmor med snarlika namn.

Firman i Lars.A:s annons är AB Bilkompaniet i Örebro, org.nr 556771-5890, styrelseledamot Jonas Sören Nylén, en firma som startades 2008 och inte lämnat sitt första bokslut ännu.

I tråden från 2006 som Roffa1 länkar till förekommer firman Bilkompaniet i Örebro AB, org.nr 556682-4305, styrelseledamöter Samed och Maida Mehanovic.

Själv känner jag inte till någondera firman. Lite underligt dock att Bolagsverket godkänt ett nytt firmanamn som är så likt ett gammalt.

/Erik
ar
457
argungu
118i -20
Firman med org.nr 556682-4305 har gått i konkurs för övrigt, och när den gjorde det hette den Värv Mässentreprenören i Älvsjö AB.

/Erik
Min polare köpte en 323 coupe från 2000 som var riktigt fräsh, 2 ägare och fin historik! Ett riktigt lyxigt åk!

Det som fattas i bilen som du länkade är ju sportstolar och snyggare kjolpaket, orginal ska det givetvis vara.

typ

Länk

men skippa tonade rutor enligt min uppfattning!
La
7
Lars.A
ingen just nu
ska vara en 330 4 dörrars eftersom att jag har barn
förstod nästan det :) men satsa på sportstolar iaf. då kommer du sitta som en kung vilket man förtjänar i en bmw av den kalibern!
Ki
20
King Kong
530da touring m-sport 2006

Z4 m-roadster 2006(såld)
Hur gick det för dig?
La
7
Lars.A
ingen just nu
Jag la ner det köpet, kändes inte bra så jag väntar ett tag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.