|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e39 97 med surrande ljud bakom acc-panelen som knappt hörs när man kör men på tomgång och när man stänger av bilen så låter det. Det låter nästan som när t.ex. elektriska spjällen för styrningen av luften bakom panelen stängs förutom att det här pågår väldigt länge. Jag tror nästan det är hela tiden, jag har stängt av bilen suttit kvar i den och låst den och därefter suttit kvar några minuter men de låter fortfarande. Vad kan det vara för nåt, funderar på lilla fläkten till accn som suger in luften men varför går den även när man stänger av i så fall.. Någon som har en ide? | |
|
Samma med min e38 -97, som du säger troligen fläkten till acc. Men varför??? |
|
|
Fläckten snurrar i 16 minuter efter att du stänger av. Länk Läs denna tråd och kolla länken där i. |
|
|
En liten kommentar till tipset på Metartips: De lirkar loss displayen från kretskortet. Det är bättre att försöka få ut kretskort och dislay i ett stycke. Varför, titta på bilden på det lösa kretskortet så syns två transistorer. Dessa använder aluplåten på displaydelens baksida som kylfläns. För att kylningen ska fungera optimalt behöver de fullgod kontakt, vilket man inte får om man först drar isär dem och sedan bara låter dem tryckas ihop igen. Alternativt kan lite kylkpasta från en datorbutik läggas på transistorerna innan man trycker ihop allt igen. Försök bara se till att de faktiskt får kontakt med aluplåten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.