|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa nya 18"-are nästa vecka men vet inte vad jag ska för däckstorlek, ska man ha 225*40*18 Fram och 235*40*18 bak, eller ska man ha 225*40*18 fram och 235*35*18 bak?? Vill ej ha bredare än 225 fram för edt spårar så in hvete då... Tack [MaNgE) | |
|
225/40-18 i fram, alternativt runt om funkar bra. 245/35 ska du nog kunna trycka dit i bak också.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag hade kört på 225/40-18 runt om... /Johan |
|
| Ju bredare desto mer oljud, spårkänsligt och tyngre att dra runt --> högre bränsleförbrukning. Men det ser ju häftigare ut. | |
micke_shift |
desto mindre profil desto snyggare utsende =) Member of BadAss Motorsport |
|
Låg profil inom vissa gränser.... Jag letar/funderar på nya, och det blir då som Johan hade valt 225/40-18 runt om. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| TAck för tipsen, jag ska se över ekonomin lite oxå men det lutar nog åt 225'or runt om | |
|
Jag kör med 225/45 17" runt om på en 325cabrio-94 med M-chassie. Bak går det knappast att ha större, får knappt i fingrarna mellan däck och skärmkant bak, där är nog 1 cm mellan bara. Fram däremot är det gott om plats. Vet inte om viktfördelningen i cabrio är så annorlunda jämfört med täckt kaross men totalt har jag ju cirkus 200 kg förstärkningar jämfört med er med tak. /Patrik, som trivs på sommaren, BMWCS 4096 |
|
|
Hur mycket sämre blir prestandan (0-100) om man har 225:or runt om istället för 205:or? Är skillnaden märkbar? Någon som har erfarenhet av det? Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.