AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.576

BMW 730 startar ej hjälp!

Hej jag har en BMW 730i som jag köpte i sommras. Fick den billigt efter som den inte startar. Tror det är larmet som krånglar men vet ej till 100%. Jag har ström till tändspolen men ingen gnista och har kollat allt även bytat tändspole. bränslepumpen går bara när man kopplar direktström till den. larmet går helatiden. ägaren innan sa bara att den stendog helt plötsligt och att larmet gick. Är det någon som vet var larmet sitter och hur man kan koppla förbi det? eller också har någon annan idé om vad det kan vara??

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, enda rådet jag har är väl att åka in till en återförsäljare/montör av ditt specifika larm och försöka lokalisera felet, för det verkar ju som att larmet är det som felar, eller har samband med ditt problem som det heter..

Mvh Janne.
jo de kan man ju förstås göra men gillar inte att låta andra göra arbetet de blir så dyrt då:P..vill hellre klara av det själv och hitta larmet och koppla förbi de..har hört att det bara ska vara en kabel som man behöver koppla om..ingen som vet var larmet sitter för jag hittar det inte?!:S
vill ändra en sak..har inte kollat allt på tändningen bara säkringar tändkablar rotor fördelare tändspole...har inte grejat ngt med bmw förr så behöver hjälp!:P
A
223
A A
540iA Touring -99
Jag vet inte om det är en E32 eller E38 du har, men jag hade en E32:a med larmproblem för några år sedan och på den satt larmet innanför handskfacket. Fick montera lös det och sedan var det enkelt att koppla ur larmet.
Lycka till!

A A
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Är det BMW:s originallarm sitter väl boxen under baksätet, väl gömd. Är det ett eftermarknadslarm kan det sitta nästan varsomhelst.
Så innan du jobbar mera med tändning mm så ta reda på vad det är för larm.

/Mats J
Det är en bmw 730i E32 -90
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.