|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Tjena. Har en e30 325 som Jag håller på med, ska Bli 2,7 L. Turbo. Men har en M51D25 Smidd Vev, men vad för Ram o Vev lager ska man Använda sig av,? Inte så insatt i de här med lager, men vad jag förstår så finns de olika dimenconer, hur mäter man, o hur vet man vilka man ska använda sig av egentligen= ? har kollar runt lite på PPf , motornord osv, Var kan man annars köpa Lager till Bra priser För utom de jag nämde?= någon som har erfarenhet av 2,7l med Turbo?= M51D25 Smidd vev Till denna vev M20B20 Stakar (130mm) Hylsa till veven för att få den att passa! |
E30_320i |
ingen som vet=== hur man mäter upp o vilka lager som är bra kvalite osv?= |
|
Med m51 veven får du 2,76 liter och inte 2,7 :) Du har ett slag på 82,6 istället för 81mm som m21 veven har! Jag kör med m51 vev. Du får 8:5:1 i komp. med orignal b25 kat-kolvar! Lager kör du med samma som din motor skall ha, det finns enkelspåriga lager och dubbelspår! Har byggt 3 e30 turbo och alltid kört med standard lager utan problem! Detta med effekt upp runt 450 hk. Så jag vet ej hur det går med större effekt uttag på standard lager. |
|
E30_320i |
Precis 2.76 jag vet. Hur tyckte du den gick, om man gämför med 2.5, med o utan turbin=? första motorn jag bygger, nämligen därför jag frågar, mitt mål är runt 400 så då ska de inte va några problem,ju. Men enkel o dubbel. vilket ska man ha, eller de e vilket man har, du har inga bilder på enkel o dubbel?= Vet ni var man kan köpa sat med Vev o Ram lager.? Till bra pengar? |
|
Jag brukar köpa på motornord. Där är det bra priser och snabb leverans! Du ser på dina lager när du river isär dina gamla. Detta gäller vevlager. Det skiljer på vilken årsmodell man har på motorn. Skillnaden jag märkte var att jag fick ett mycket bättre bottenvrid! |
|
E30_320i |
vilka nr ska man Rätta sig efter på lagernaP= Står ju en del nr,, MEn vill veta om de e standard eller Underdimensin osv..? |
|
Det mäter man upp vevaxeln om den är slipad. Man monterar lagrena och lägger små plastpinnar. Drar åt och släpper upp.. Sedan mäter man spelet med en sticka! Kommer inte ihåg vad det heter.. Men det kan säkert nån annan här svara på! |
|
| plastic gauge. Du kan söka på google så ser du hur det fungerar! | |
E30_320i |
Tack ska kolla... Återkommer |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.