|
|
|
|---|---|
|
Är jävligt sugen på att Köpa en BMW X5 01-02:a Verkar vara mkt bra priser på denna bil, dessutom är den jävligt fet, 4.4liters version är intressantast. Det jag oroar mig för att det kommer kosta skjortan så fort något går sönder. Hur stor chans är det att få motorras eller växellådsras med denna bil, förutsatt man kör normalt och drar på ibland osv. Vad ska man annars tänka på med denna bil? Några problem med rost? | |
|
kolla bussningar, speciellt bak. pga vikten slits dom och iom det kan däcken börja slita snett. kolla även att yttre drivknutsdamaskerna är hela. är dom gamla och torra kan dom spricka vilket gör att smuts och grus kan lägga sig i drivknutsfettet med tråkriga följder. kolla även att det är jämt slitna däck runt om då det är viktigt med jämn rullomkrets. annars slits diffarana. rost har jag inte sett med det ryktas om att det ska vara samma som på E39, dvs bakluckan osv. man får otroligt mycket bil för pengarna. dock är kostnaderna lite högre an för en vanlig bil. drivmedel och försäkring är väl det som kostar mest. |
|
|
Tack för tipsen! En del X5or har ju gått en del, är det värt att köpa en X5a som gått 20000 mil förutsatt att den går bra o motor och låda? |
|
|
Va ska ja ha för argument till folk som säger att dom bilarna har gått för långt typ 15-16000 mil o att de snart e dags för en motorras typ hur länge bör en bmw motor hålla? |
|
|
4,4:an håller så länge man själv vill att den ska hålla...dvs håll koll på att kylsystemet är i ett bra skick(kylare,slangar,v-pump,exp.kärl osv), byt olja regelbundet osv, m.a.o. se till att bilen inte är misskött och håll efter den själv enligt servicerekommendationerna, då har du gjort det som man kan göra så att du slipper "ras".. Mvh Janne. |
|
|
tack! gött får se om de blir nån X5:a =) |
|
|
Du kommer INTE ångra dig om du köper en X5:a Ja om den går sönder kommer du ångra det naturligtvis ;) Har haft min i 4månader snart nu och är fortfarande nöjd. Fick byta en bromsskiva på ena sidan och belägg för det var lite obalans så ratten skakade när man bromsade. Gjorde allt jobb själv så det var bara delarna som kostade...2100:- gick det på. Den största kostnaden är bensinen och det är väl inte förvånande med tanke på motorn. Första månaden jag hade den var i juli så kostade bensinen mig i runda slängar 7000:- Andra gick på 5000:- så nog kostar den att köra allt. Men nu är vardagen här här så kostar den inte mycket mer än en normal bil...1000-2000:-/mån |
|
| Jag har haft min 01:a i tre år snart, inga problem alls, den har gått 15000 och är servad enl. föreskrifterna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.