|
|
|
|---|---|
|
hejsan. jag har ett glapp i mätarhuset som ja inte kommer underfund me, började me att varvräknaren gick på noll ibland, men me en klapp så gick den igång ;P efter att jag nollställde service mätaren(behöver inte vara i samband me de) så går alla mätare på noll ibland. vad kan va fel, spricka i kortet? lyset funkar dock alltid tacksam för svar | |
|
Hej ! Vet ej om du har samma fel som jag hade ? Jag satte i kromringar i mitt hus sen när jag satte tillbaka huset så märkte jag att min hastighetsmätare och soppamätare var ur funktion men att allt annat fungerade . Vad jag missade var att jag inte fått i kontakten (bakpå) riktigt vid återmonteringen . Kan ju vara att den sitter och glappar ? Mauri. |
|
|
håller med mogg. hade samma problem på min. BMW ownz |
|
| ja har tagit lös det och kollat alla kontakter men får de inte till att funka | |
|
Kan ju vara så att huset med all sin elektronik har gjort sitt ,jag skulle nog ha testa att åka till skroten och köpa ev låna ett hus och testa om det är samma fel för det borde finnas något hus som gått ca (långt ) som din. Annars är det nån kabel fel om det visar sig vara likadant med det nya mätarhuset. |
|
|
kom på att jag även hade en jordkabel under som satt löst. fixade detta samtidigt som jag smörjde upp mina kontakter på baksidan. kan ju vara värt att haka loss kåpan och kika efter. BMW ownz |
|
| okej ! tackar för svar, byta mätare hade ja tänkt göra, men känns ju som att de kanske går att ordna utan att göra de. ska kolla jordkabeln, kan vara nått sånt problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.