|
|
|
|---|---|
|
BMW 523 i touring-97.Motorn het och ingen kupevärme,det finns vatten i systemet,är det vattenpumpen eller? | |
|
Låter som vattenpumpen.. Men jag kan ju inte svära på det, kan ju vara en luftficka i systemet som stör.. Läckage någonstans, kylare,expansionskärl eller spricka i termostathuset..t.ex? Blir motorn FÖR het/varm dvs temperaturnålen mot rött? Mvh Janne. |
|
|
Ja tempgivaren går upp till rött och lampan tänds. jag har skruvat av expansionslocket när tempen visat hög men kan inte se någon cirkulation,borde man inte det? |
|
|
Nja, cirkulationen lär du inte se...men om du nu inte är helt säker på att du fått bort all luft ur systemet(som kan komma av t.ex microsprickor i termostathuset) så kan du ju börja med att försöka lufta sýstemet(se tips här på forumet). Men om du inte vet med dig att varken v-pump,termostathus är bytt någon gång då är det nog ingen dum idé att byta detta...skadar ju inte heller att göra det i förebyggande syfte om det nu skulle visa sig till synes "onödigt" efter det att du gjort detta.. Mvh Janne. |
|
|
Ok,jag ska testa med att lufta systemet,men troligtvis åkså byta pump. Tack för visat intresse Janne. MVH Bernt... |
|
| Det är vattenpumpen gerd, det är vattenpumpen som slutat slå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.