AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.941

M3 e46 med ESS-kompressor Makman bil GBG, info?

Sida 2 av 2
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Ops! såg bara första rejset där "Monsterfemma" drog m3:an ordentligt.
Andra rejset gav nog en ganska rättvis bild av hur bilarna står sig mot varandra. M5 E39 + lite trim är snabba bilar rakt fram.

"ryk 330xi" har 550hk kit om jag inte missminner mig.
Man kanske inte ska jämföra äpplen och päron bara för det är ett ESS-kit i bilen...

Känns väldigt OT nu men jag ger ett par svar ändå.

rian
Om du läser mitt första inlägg så ser du att jag skrev 482hk på hjulen.
100-200km/h på 8,6sek med racelogic, så det är lätt att jämföra med andra bilar som kört med likvärdig tidtagning. Det finns såklart massor av bilar som är snabbare än det men av dom m5:or och m3:or jag kört mot på bana så har jag aldrig haft problem med dessa på tex mantorprakan.

Rka
Jag har deras gamla vortec-kompressor (samma som loaded använder)
Så du har såklart helt rätt att man inte kan jämföra kiten rakt upp och ner då det är helt olika saker.

ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Då ligger din bil på samma nivå som dom värre 335orna tidsmässigt
Även Mackyfrs m5 ligger på dom tiderna till 200km/h. Då har man ett hum
om vad din bil presterar i allafall..
rian
Det är mycket möjligt, och som jag sa finns det en hel uppsjö som är snabbare. Dock har jag aldrig mött någon m5 eller m3 av senare snitt som hänger på när vi kör på bana, om dom inte varit trimmade såklart eller modifierade på annat sätt. Men det har jag aldrig upplevt av en nyare bil, men självklart finns det såklart sådana för det. Sen finns det såklart en uppsjö av gamla 245 och dylikt som piskar skiten ur mig när det gäller rakt fram körning, och för den delen även när det svänger.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Bilen är nu "reserverad". Någon här inne som slog till?

Mvh Jimmy

Ser bara att annonsen är borttagen. Jag har aldrig haft äran att åka med i en ESS-konverterad M3, eller för all del M5 E60. Hoppas på Mantorp nästa år ;-)

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.