|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som vet nått om den eller om firman den står på? Har sökt runt en del men inte hittat mycke... | |
|
Rullade här i Kalmar förut, var ute till salu tag innan den såldes, var i somras vill jag minnas, vet ej mer om bilen i sig... /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Länk mvh |
|
|
Okej lite mer info i alla fall tackar! Nån sm vet mer om hur bilen mår i dag? |
|
|
Jag var intresserad av den i våras/somras när jag letade M3, men avstod bla. efter ett snack med förr förra ägaren (ugn kille från just Gbg som ägde den innan den kom till Kalmar). Han berättade att den hade skador på hjulhusen bak, kommer inte ihåg ordagrant vad han berättade nu men är säker på att han nämnde rost osv. Absolut värt att kolla upp om man är intresserad. Ser att jag inte gav den feedback:n i min gamla tråd, illa! Vidare så är ESS-kittet installerat av en tidiagare. ägare i Sthlm som gjorde detta ihop med några polare i ett garage. Hur kunniga dessa killar var vet jag ej. I övrig så kan jag bara säga att en M3:a med detta kitt som går rätt är helt otrolig att köra. Mest imponerande från 70km/h och uppåt tycker jag. STOR skillnad mot en original M3 :). Lycka till om du köper den. Mvh Jimmy |
|
|
Ett tips är att kolla upp att bilen går att bes. med kompressor. 1. Har du tur, så säger dom ingetning. 2. Har du lite otur, så räcker det med att hänga av remmen till kompressorn. 3. Har du en jäkla otur, så blir du tvungen att montera bort prylarna. Avgasvärden kan i värsta fall stula även till det vid bes. Avgasvärden går enkelt att kolla hos de flesta verkstäder. Kan inte se att kopplingen är bytt. Att köra med kompressor brukar kräva lite tuffare prylar. Kompressor bilar har en tendens att gå lite varmt. T.o.m "Loaded" har lite kylproblem, när det är varmt. Provkör bilen hårt, och ha lite koll på olje/vattentemp Kom ihåg ju mer delar, desstå mer problem står och väntar... Vill inte avskräcka till köp, men man bör veta vad man ger sig in på, när man stressar prylarna lite mer än var dom är byggda för.. "Been there done that"...:) |
|
|
Har ingen info om just den bilen som efterfrågas men en liten reflektion på Rka:s inlägg Besiktningen kan som du säger bli ett problem, jag har dock aldrig haft det men det är långt från någon garanti. Avgasvärdena blir bättre med kompressor, i alla fall på dom tre bilar vi haft. Men det är ju lätt att kolla. Dock inget jag skulle oroa mig för. Orginalkopplingen pallar mycket. Min bil är en -03 med 482hk på hjulen och jag har orginalkoppling som aldrig är bytt och den fungerar fint ännu. Mycket bankörning har den gått dessutom. Men självklart kan man ta död på kopplingen och framförallt vid LC-starter vilket jag hållit mig helt ifrån. Kylproblemen kommer aldrig uppstå vid gatkörning. Jag har haft lite problem med att tempen gått upp vid bankörning ibland, dock har aldrig min pappa det när han kör bilen. Men att lyckas med det på gata torde vara nästan en omöjlighet. Jag bytte termostat då bilen endast används på bana och problemet försvann direkt, dock är det svårt att få upp tempen på gatan istället. Samma gäller oljetempen skulle jag påstå. |
|
|
Är inte den samma kompressormatade M3 som jag körde emot för nått år sen när den var i ägo av en kille från stockholm som är medlem här har jag för mig? Så bra gick den ändå inte om det är samma bil. Lite ojämn start dock. Länk |
|
| En kompressor matad M3:a bör ju vinna ganska lätt.... | |
|
740 power Tror du filmen är fake då? I första racet så underskattade han mig i andra gav han vad han kunde och var före 1.5 billängder framme och det är inte speciellt imponerande när det gäller en så tung bil som M5 e39 med ett enkelt chip och slutburk. |
|
|
Monster Det är inte samma m3 |
|
| Monster Femma jag misstror dig inte men eftersom jag haft en M5:a med typ samma spec som dig och nu kör en M3:a så bör jag veta att en M3:a med kompressor bör dra en E39 M5:a utan större problem..... | |
| För | |
| För att besvara dom sista inläggen kan jag bara av perssonliga upplevelser säga att jag aldrig haft problem med M5 e39, M5 E60 eller M3 E92. Men allt annat vore konstigt tycker jag. Men självklart skiljer det inte 10 billängder till 100 eller 200 som vissa verkar tro det borde göra | |
| Ok men vad menar du med dina inlägg då? | |
|
Eftersom det inte är samma ess M3 som i annonsen så har den här jag tävlade mot lite mindra effekt. 740 power Det beror på vilken kitt det är också. Denna i filmen hade den minsta kittet tror det var antigen 440 lr 460 hk kittet. Kan inte tänka mig att det var nått fel på den men bättre än så gick den inte. Kanske min gick bättre än snittet M5or därav är du lite tveksam till resultatet. Det finns många här som kan intyga filmen inklusive M3 föraren. |
|
|
Lite OT Hur mycket effekt har du i din bil ryk 330 ix? eftersom du aldrig haft några problem mot bilarna du nämde så måste den gå väldigt bra, Skulle va kul att se ett rejs mellan din och Monster femma eller Mackyfrs m5 e60 50-250 |
|
|
Monster Femma...jag misstror dig inte på något sätt. Men jag skulle gärna vilja se detta live innan jag tror på att en E39 M5, små trimmad kan dra en E46 M3:a med kompressor.... Men det är i och för sig mkt som är viktigt vid ett race : vem som kör bla..... |
|
|
Ang. att jag tar upp dåliga avgasvärden beror på mappningen av bilen. Har bilen fått en skräddarsydd mappning av ESS i Norge, behöver man inte vara orolig. Dvs att man inte bytt spridare el dylikt efteråt... Den största anledningen till att bilar med eftermonterade kompressorer går dåligt är mappningen. Det går åt folk med hög kompetens för att få fart på prylarna. Därav kanske vi har svaret på varför just bilen i klippet ovan får ordentligt med spö. Att kolla avgasvärden kan ge en bra hint att bilen är justerad rätt. Lambdaköra bilen på rullande landsväg är optimalt. |
|
|
Om man har ett 440 eller 460hk-kit behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är den effekten i bilen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan tilläga att denna ess M3 körde nästan jämnt med en 500 hk skyline r33 samma dag har jag för mig så jag tror inte det är nått fel på den lr att den inte är mappad på nått vänster vis. Har filmen någonstans. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.