AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
995

Underligt beteende hos torkarmotor

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Min E30 har alltid haft en trasig (trodde jag) torkarmotor för höger hel och halvljus. Jag kom över en torkarmotor för höger sida som skulle fungera enligt tidigare ägare och hade förvarat s inomhus i många år och varit med 14000mil, den såg bra ut så jag tvivlade inte, jag prövade att koppla in den. Konstigt nog rör sig inte den pinne som torkararmarna sitter på då intensivrengöringsfunktionen aktiveras, endast den vänstra torkarmotorn fungerar som den ska och torkararmarna rör sig. Jag kopplade in endast den nya torkarmotorn och kan konstatera att den låter, dvs motorn
fungerar alltså. Provade att koppla in min gamla (högra) motor och likadant där, motorn aktiveras i den men pinnen som styr torkararmarna rör sig inte.

Hur kan motorn fungera men själva pinnen står stilla? Om det hade varit så med en av de två torkarmotorerna hade jag garanterat trott att det hade rört sig om någon inre mekaniskt fel, men att båda skulle bete sig på samma sätt verkar som att själva signalen är fel, eller?

(Jag har alltså inget som kärvar i grillen eller framme vid torkararmarna då jag provkört den nya motorn helt fritt, utan att torkararmarna varit ditsatta)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Glömde att tillägga med;

Kan man demontera innehållet innanför plastskalet hos torkarmotorn, eller förstör man hela motorn då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.