|
|
|
|---|---|
|
Har en 525i Touring manuell med M-paket, drag, värmare, ipod och uppgraderat ljud som antagligen kommer att säljas i mitten av 2015 då den är 11-12 år och har gått 15000 mil. Vad kan den vara värd då? Det finns ju inga E39 touring 96-98 med så få mil/M/bra skick att jämföra med. Den kommer att vara i misstänkt bra skick för den ålder den då har. Alltid motorvärmare, aldrig hårt belastad innan rejält varm osv, ingen "idiotkörning", diverse "extra/vara snäll mot bilen" olje- och vätskebyten och sånt, alltid handtvätt, lack och rostskyddsbehandlad osvosv. Orosmolnet stavas nog R-O-S-T i så fall. Får nog hoppas det finns någon som vill ta hand om den lika väl som jag som blir lycklig över att hitta en välbevarad E39 med så få mil år 2015. :) Eller så får jag köra mera för att få ner min milkostnad... | |
|
Skulle tippa någonstans runt 50! Om din bil är uttagen 04 så behöver du inte oroa dig för rösten då du har rostskyddsgaranti till 2016! Min är uttagen 04-01-08. M3 E30Länk |
|
| Du kan kolla vad en E34 kombi kostar idag. Max 30 KSEK skulle jag gissa. Att sätta ett orimligt högt restvärde kan bli en stor negativ överraskning. | |
|
Jo iofs, men de E34 touring som finns idag är är ännu äldre och ofta massor med mil. Provade att gå in på di.se (bilpriser.se) och slå in E39 1998 touring, med 15000 mil. Bilhandlare 60300kr, privat 48-55k. Men om några år är ju E39 två generationer gammal som sagt. Får antingen köra skiten ur bilen för att få ut mer per krona då det inte lönar sig att sköta om den (förutom för mitt eget välbefinnande) eller sälja den om två år, eller gasa tills den rasar (dvs behålla den så länge den funkar). Inget av alternativen känns så lockande... Faktum kvarstår att det är en ruskigt kompetent bil med hög njutningsfaktor både vid lugn och mer "inspirerad" körning. :) |
|
|
Iom att du har rostskyddsgaranti i 12 år så behöver du nog inte oroa dig för rostproblemet. Har precis hämtat ut min 525iM Touring -03 som varit inne på rostgarantijobb. Samtliga 4 dörrar, motorhuv, baklucka samt ena framskärmen byttes till nya samt lack på hela bilen utom taket. Så min Touring kommer jag nog behålla några år till, känns lite som en ny bil (även om inte värdet är som en sådan...). /Rickard |
|
|
Rick, var på dörrarna hade du rost? M3 E30Länk |
|
|
Abbe: Du har Powerpost /Rickard |
|
| Jag vill se! | |
|
Min åsikt är om äger en fin e39 som man pysslat om och litar på i alla väder så är bruksvärdet högre än vad försäljningsvärdet.Att sköta om bilen lönar väl sig alltid i längden t.ex när den skall säljas senare, Köparen vill nog hellre äga en bil som är välskött än en bil med kexchoklad i skärmkanterna, fladdrande dörrplåtar, defekt inredning etc. mvh |
|
| Absolut. Sen är ju själva vitsen med att äga en BMW (E39 Touring med M-paket t.ex.) att JAG skall njuta av bilen och därför vill ju jag att den skall vara fräsch. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.