AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
43.711

M3 GTS OFFICIELL!

Sida 1 av 3
den superversion av m3 som varit på gång är nu officiel.. det blev en m3 gts Länk ser ut att vara rejält lättad och vässad.. hade mer hoppats på en csl-version så som man gjorde av e46:an.. denan känns nästa lita för mycket som en tävlingsbil och sedan var färgen lite sådär
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Mycket nice :)

// Daniel
Jo
84
Jo4l
328im -00
Riktigt jävla fin :)
För mycket japsstuk för min del. Hur tänkte dem med vingen? Ser hemskt ut...
Jo
84
Jo4l
328im -00
Zed82: klart en GTS ska ha vinge:D
även info på svenska Länk .. bmw har nästan tagit bort 200kg jämfört med vanliga m3:an och kan itne hitta någonstans att dem gjrt något med bakluckan eller huven.. hur mycket ytterligare tror ni man kan sänka vikten med t.ex kolfiber huv och baklucka?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Grymt läcker!

Men 115k euro...997 GT3 ligger nära till hands.
HFR: Vad tror du dom har siktet inställt på?
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Ultrafet!!! Det här har jag väntat på länge. Bilen är klockren! Kulören härstammar garanterat från 3.0 CSL, vi kan säkert förvänta oss citrongul och kermitgrön också.

Ser endast två pedaler, kanske bara går att få med DKG precis som med M3 CSL:s SMG II. Gissar på att de har ett kit så man kan bygga ut till fullbur också. Blir det inte så får men nog se det från Schnitzer eller liknande.

Ett tack till bmw_jerry som oftast förmedlar den senaste informationen!

Mvh Markuz
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Den kommer bara med DKG enligt vad jag läst mig till.
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Även om en banvariant inte handlar så mycket om motorn så är det lite tråkigt/konstigt att dom går ned i litereffekt mot standard.
Visa användare
47
Cage
328iTA-96
540i/6M - 94
motorsport5: du måste ha set fel

"Inte heller motorn har lämnats oberörd. V8-motorn som sitter i vanliga M3 är på 4,0 liter och ger 420 hästkrafter. I M3 GTS har samma motor borrats upp till 4,4 liter vilket höjer effekten till 450 hästkrafter. Kraften skickas till bakhjulen via en sjustegad dubbelkopplingslåda. Siktet för M3 GTS är tydligt inställt på att slå gamla M3 CSL:s tid runt Nürburgrings nordslinga. ”Och teskörningarna ger anledning till optimism”, som BMW själva uttrycker det."

Tagit direkt på länken som blev postad tidigare i denna tråd
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Cage: 420hk på 4 liter = 105hk/l, 450hk på 4,4 liter = drygt 102hk/liter
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack för bilderna bmw_jerry. Grymt läcker bil, Synd bara att man inte har råd att ha en sådan i garaget!

//Stefan
Hehe
Nej, inte om man skall byta bilar oftare än jag byter kallingar...
;-)
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Kul att det kommer en bil från Motorsport som gör skäl för namnet.
Men för 1,2 miljoner, vilket väl nästan är exakt samma pris som för 997 GT3, har jag svårt att se att någon annan än den mest inbitne BMW-fanatikern skulle välja Münchenåket.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Gallardo> 997 GT3 naturligtvis. Och det är precis det jag menar, med all respekt för M3 GTS, de har satt priset aningen för högt.

M3 i alla dess former "ska" i min värld kosta mindre än den råaste 911an.

MEN, den limiterade upplagan kommer självklart inte ha några problem att hitta köpare, den saken är klar!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

HFR,
och det är ju förstås argumentet att inte sänka priset. Detta är ju ingen bil man vill få upp någon volymen på. Med andra ord handlar allt om ett så högt pris som det går för att kunna sälja inom rimlig tid. Vilket förmodligen är blixtsnabbt. :)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Efter att ha läst lite mer verkar det som att det inte är frågan om limiterad upplaga..?
I så fall faller det argumentet för prissättningen.

Min jämförelse med 997 GT3, och skevheten i prissättningen bygger jag på att 911 är ett starkare varumärke än M3 - och ett starkare varumärke rättfärdigar en högre prissättning.

Som ex; en ny M3 E92 kostar ~35% mindre än motsvarande 911 C2S, är det då inte lite skevt att resp. "Clubsport-version" (dvs M3 GTS resp. 997 GT3) prissätts på samma nivå?
"Förvandlingen" 997 C2S -> GT3 är av ungefär samma omfattning som M3 -> M3 GTS.

Men nog om prispolitiken, skitkul att det kommer en riktigt läcker och lättare M3 att dregla efter ! Hade jag haft råd så.. :)
GTS ska enbart byggas i 25 ex per år. Vet dock inte hur många år men kan inte tänka mig fler än 2-3år framåt.
Så det var det här vi fick istället för en csl, kul att dom fortfarande bygger sånt här och inte bara efficient dynamic.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.