|
|
|
|---|---|
|
Är dessa "Nokia-lådor" original i E36:an (318 Coupé)? Länk Länk Vad för storlek på högtalare kan monteras i dessa? /Niklas PS. Jag hoppas att fotona är tydliga nog! | |
| Jag tror att dom är standard, jag har iallafall likadana i min 318iS Coupe. Hur stora högtalare som går i vet jag inte. | |
|
6x9" får plats i en E36 cupe. Du kan behöva en Distansring till monteringen. //Martin |
|
|
distanserna till6*9 finns att köpa på brl //peter |
|
|
Jo, jag vet att det går att klämma dit 6x9". Tack ändå! Undrar dock fortfarande vad som sitter där original. /Niklas |
|
|
I min sidder der også de lådor. Og der sidder en 4" i hver. Hilsen Rold (dansk) |
|
|
Jo de sitter nog där original. Har för mig att jag hade såna i M3an. I mina satt 4"+diskant (stora ljudpkt) /Johan |
|
|
Om jag inte minns aldeles fel så är högtalarna av specialmått (typ 3,5"), men det är väldigt lätt att demontera lådorna och kontrollera, Lyft gallret uppåt i bakkant, sen sitter det 2 skruvar under, när dom är borta så är det en liten hake på en sidan som man böjer utåt, klart.... |
|
|
Tackar så mycket för svaren! Någon som har koll på vart man kan hitta billigaste distansplattorna/adaptrarna för 6x9" i hatthyllan? /Niklas |
|
|
Adapter för 6x9 finns hos MDS för 500kr/par. Om någon testat får ni gärna skriva om resultatet. Det skulle vara en intressant/platsbesparande åtgärd om det fungerar tillfredställande...... |
|
|
Är någon på detta forumet som har gjort följande simpla lösning: Länk Använde sig av denna isoleringsmatta (30 mm): Länk Funkar det så varför inte?! /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.