|
|
|
|---|---|
|
Hej! Värmereglaget i min bil fungerar så att man ska dra på max värme för att det ska bli varmt och då blir det faktiskt bra värme. Men i den övriga delen av skalan på reglaget händer inte särskilt mycket med värmen. Reglereringen känns "digitalt"! Ska det vara så eller är det fel på reglaget? MVH //Artimis | |
|
Om du menar Z3 så är det nog ganska vanligt att värmen fungerar som du beskriver. Man kan reglera lite strax innan absoluta maxinställningen, dessutom känns det som att man får ut mer värme ju fortare fläkten fläktar. Jag får även en härlig varm kortvarig sommarbris när jag har kört fort ett tag och saktar in. Tror att det är bäst att vänja sig. Riwa |
|
|
Hej! Ja, det gäller en Z3 och precis som du säger har man en liten möjlighet till justering precis innan maxvärme. Jag stör mig inte så mycket på det men tänkte bara höra om det är fler som känner igen det. Tack för hjälpen! MVH |
|
| Likadant på min Z3a. Värre problem kan man kanske ha men vore bra om någon har nåt tips för förbättring. | |
|
Hejsan! Har retat mig på samma sak i min z3:a. I bruksanvisningen står det att man skall vrida till höger om man önskar högre temperatur o.s.v. men att man skall vrida max för "snabb uppvärmning". Ibland har jag undrat om det finns något som känner av temperaturen i kupe'n så att ett visst läge på ratten garanterar en fix temperatur; det som alla andra bilmärken kallar klimatanläggning. En sådan har jag, men jag tror BMW bara menar AC:n (som det heter för alla andra märken). Någon som vet? MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.