|
|
|
|---|---|
| Jag är nästan besatt av att läsa biltester, Även äldre tidningar med tester. Jag har hur många bil-tidningar som helst. Brukar ibland leta efter äldre tidningar på prylmarknader. Jag känner mig nästan störd på ett härligt sätt. Någon mer som är lika störd? | |
|
Jag har lite av det draget men inte lika illa som du. Läser tester om bilar i Teknikens Värld, AMS, ViB och dagstidningarna om modeller som jag aldrig skulle drömma om att köpa. På så sätt har jag tillgodogjort mig värdelös kunskap som att: - Nuvarande V70 har fortfarande dåligt benutrymme bak - Nuvarande och tidigare Passater har dåligt ljus. Xenon faktiskt sämre än halogen. - Insomnia kombi har extra baklyktor innanför bakluckan eftersom dessa följer med upp när man lyfter på luckan. En biltidning skrev att detta var en korkad lösning medan en annan tyckte det var smart ?! - Renault Modus är den dyraste bilen att byta glödlpampa på, ca 1500 spänn för att byta en halogen. Dessutom är jag bra på att memorera hästkrafter och förbrukningssiffror samt accelerationstider. För att inte tala om priser och tillval till olika bilar. Jag kan lätt räkna upp alla existerande tillval till E60/61 ur huvudet. Kanske är jag en nörd ?! |
|
|
Jag har faktiskt slutat läsa sådana tester då det ofta jämförs med fel bil. T.ex. var det en test där jämförde dom en Volvo V50 1,6 med BMW320 touring o självklart var Volvo bättre i den testen. Är det nåt test jag vill läsa om så letar jag ofta efter oberoende tester där bilar inte jämförs med en annan som inte är i samma pris klass, storlek o motor volym/effekt... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Håller med. Det är svårt att jämföra bilar. Inte många som går och funderar på om de ska köpa V50 eller 320. Det här med idrive är rätt kul. I princip samtliga journalister har hackat på detta och beskrivit hur svår den är att använda. Jag tycker den är hur enkel som helst. När min fru skulle använda vår 525dT för första gången och låste upp med sin nyckel så var språket på skärmen tyska. Hon ändrade detta på nolltid till svenska trots att hon aldrig hade använt idrive tidigare. Den uppdaterade idriven på t.ex. E61 med knappar runt är jag inte imponerad av. Dessutom är känslan i ratten sämre. Nu blev jag helt off topic... |
|
|
Slutade läsa biltester för längesen, då jag är källkritisk. Varför ska en person få äran att bedöma en bil? Nu är det inte alltid så, men ibland. Läste en gammal biltidning att första V70:n T5 skulle vara den tråkigaste bilen Volvo tillverkat, och den var en ren livsfara att köra vid regn då den understyrde. Inget fel på den bilen. Eller att en bmw e30 320 skulle vara skittråkig att köra, inget fel på någon av bilarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.