AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
14.171

Driftskostnader Ferrari 360?

Sida 2 av 2
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om man inte bryr sig vad saker kostar kommer man aldrig ha råd att åka Ferrari. Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna. Jag har bekanta med inkomster jag bara kan drömma om. Ändå bor de inte bättre, de har inte finare bilar, de reser inte mer. Vissa kan bara inte hålla i pengar helt enkelt.

Men nog om det, nu ska vi prata Ferrari 360!

---
//Lövet
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Verdi har helt rätt enligt mitt sätt att se det.

Om du vill köpa en Ferrari och tvekar inför underhållskostnaderna, låt bli att köpa den.

Mats
BMW CS #5847
För mig är det givetvis en självklarhet att ta reda på vad kostnaderna kan tänkas bli innan jag eventuellt skulle köpa något i den här prisklassen.

Någon som kört både 360 och 430? skillnader?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
här kan du kanske gräva fram lite mer från folk som äger/har ägt olika modeller och inte bara få åsikter från såna som jag, drömmare alltså:)
En vacker dag SKA det stå en californina på min uppfart!

Länk

//IS200-01, RX300-03
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Om du vill köpa en Ferrari och tvekar inför underhållskostnaderna, låt bli att köpa den."

Bara för att någon frågor om bränsleförbrukning eller servicekostnader när det handlar om en extrem bil som tex M5 eller Ferrari betyder det inte att det är det ända man fokuserar på eller med nöd och näppe har råd.

Försäkring kollar man bäst upp själv.
Kapitalkostnaden likaså.

Servicekostnade som faktiskt kan vara den största posten för en Ferrariägare tycker jag är mycket viktigt att ha koll på.
Även om man har gott om pengar eller inte vill man säkert inte okontrollerat spendera dem.

Har själv lekt med tanken att bli Ferrariägare men avstått av två skäl. Service&underhåll samt undermånlig kvalite (främst på älde modeller).

Tycker du har sunda frågor, bunf.
Ferrari är inga bilar som man underhåller per "budget", du skall alltid ha ett konto med minst 100tkr redo för diverse utgifter.

Autoropa tog runt 60 tkr för kopplingsbyte på en Modena F1, men det var runt 2003-2004 och det är möjligt att det förändrats. Bilen i fråga hade då bara gått 600 mil, men enl. boken så var det dags efter 3 år och då var det bara att punga upp.
Tack för tipset, benke!

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Varför lämna in en så gammal bil för service. Köp en hylsnyckelsats från Biltema och skruva själv. Olja och sånt kan man handla från Rusta och de här bilarna är så pass välkonstruerade att man behöver inte byta oljefilter vid varje oljebyte.
Endast trafikförsäkring är ett annat sätt att hålla ner kostnaden för en gammal bil.
Många kasserar alltför bra däck, så man kan gott gå på skroten och leta lite. Polering och vaxning är bara ögontjäneri. Röda bilar är ju klarlackade numer så man har ändå en hyfsad Svenssonlyster utan att göra nånting.
Tillverkarna av dessa bilar vill gärna hålla upp priset på delar, precis som om de vore något speciellt. Men med en bra svetsinverter och en svarv kan man göra mycket själv.

(Förlåt ;))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.