|
|
|
|---|---|
j0mpa |
Tjena, har coilovers på min bmw, det smäller när jag svänger. Det är fjädern som sitter fast. den ska väl följa med när man svänger? den hackar på den undra lilla fjädern, kan man lägga något emellan övre biten av fjädern, den som ligger uppe mot bilen så att den inte fastnar? tack John |
| Fjädern skall vara lagrad upptill mot fjädertornet, dvs hela "paketet" skall svänga med!. | |
j0mpa |
Ja, men det svänger inte med. vad kan jag göra? |
j0mpa |
På dom gamla stötdämparna (original) så satt den som "skål" högst upp som fjädern vilade emot? Den har jag oxå tagit bort, ska den vara kvar? |
|
Nej den skålen skall inte vara kvar. Kanske glömde du att få dit den där brickan som sitter mellan "skålen" och övrefjäderbenslagringen (kullager)? /Scnitzermann |
|
j0mpa |
okej, ska kolla om jag satte dit den, men satte kullagret på originaldämparna? |
|
Kullagret sitter i övrefjäderbenslagringen (nr 1 i bild) Nr 6 och brickan nr 7 är delarna du bör kolla upp om du fått med i monteringen. Nr 6 är smutsskydd för kullagret. Länk /Scnitzermann |
|
j0mpa |
Jaha okej, men det sitter på originaldämparna alltså? kanske glömde att sätta dig dom då... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.