|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fastnat för nedanstående tre bilar och söker hjälp med värdering och råd. Ska titta på samtliga ikväll och imorgon, men vill ha lite input. Har haft E46 330 och flera M3 E36 tidigare men aldrig M3 E46. Länk Länk Länk Spontant är ju M3:an coolast och en klart speciell bil, 330 Cab är mellansteget men kanske den finaste av de tre i både skick och utförande, och 330 Coupén är budgetvarianten eftersom jag vill kunna köra den på vintern och kanske inte bör åka alldeles för fint då. Vad tror ni om vettiga prisnivåer på dessa tre bilar? | |
|
Har haft 330 Cab och har nu M3 E46 Coupé. 330 cabben är en riktigt nice bil, men går förstås inte att jämföra med M3. M3:an du länkar till tycker jag är lite i dyraste laget, borde nog snarare ligga på ca 250k. 330 cabben borde du kunna för runt 180k, och coupén tycker jag är tråkig i sammanhanget, så hoppa över den. |
|
|
Tack, jag har tidigare klivit ner från M3 till standardmotorer och man är ju alltid besviken, även om det lät som en utmärkt idé när kontot skulle vittjas. Vad gäller vinteregenskaper är det ju i grunden samma bil. Vad tror ni om värdeminskning; känns som jämnt skägg mellan välvårdad M3 och välvårdad Cab på två år? M3:an får jag loss för prick 250 TKR, en kompis till en av mina anställda som äger den och det priset har han lovat. Är det läge att vara orolig för MK-Motorsportprylarna, dvs jag tycker mig egentligen inte ha nån nytta av dem och då kanske jag gör bäst i få det återställt till original? |
|
|
Jag skulle återställa till original. Frågan om värdeminskning vågar jag inte kommentera, dock. |
|
|
M3an har diskuterats i en annan tråd. Men som vanligt så funkar inte sökfunktionen för mig. /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
|
Ja, jag såg det men det fanns inte så mycket matnyttigt i just den tråden. Bilens skick och kondition har jag tillräcklig koll för att avgöra själv men är lite osäker på lämpliga prisnivåer. Nån som kan uppskatta vad det kostar att återställa till original förutsatt att alla delar finns - och nån som rentav har en uppsättning 18" vinterdäck liggande i garaget? |
|
| du kan ju säkert få loss lite extra pengar för grejerna... så du får nog pengar över om du återställer den? pm:a om du e sugen på att sälja grejerna i så fall mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.