AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.568

Ny AutoPower provkörning - X6 M

Nu finns en stor provkörning av BMW X6 M med många bilder på Länk

Mycket nöje! //AutoPower.se
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ge mig.nu!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vill ha!!!

Kan vi få fler bilder samt info om skärmen i baksätet?

Mycket fin provkörning och fina bilder - bra jobbat!
Habegär som vanligt när det kommer en ny m-modell. Några videoklipp?

BMW CS #1812

riktigt fet men varför inte kromade njurar..ser billigt ut med kromad kant och svarta ribbor(instegsmodellerna brukar ha så)
I sedvanlig ordning en trevlig provkörning, men vad hände egentligen under fotograferingen? Antalet detaljbilder är alldeles för många i förhållande till översiktsbilderna. Inte en enda bild som visar baksätet känns sådär, jag kan bara hålla med Sim. Antar att skärmen tillhör det lilla RSE-systemet för baksätespassagerare vilket återfinns även i äldre tappning i E65/E66 samt i nyare utgåva i F01/F02. Jag hade gärna sett hur man löst styrningen från baksätet i X6 M, google antyder att allt verkar styras via fjärren och att hjulet från 7-serien är inte med men en liten uppkomplettering på den fronten vore trevligt. Klurar även lite på hur många features systemet egentligen har och hur det är jämfört med det gamla iDrive-systemet för baksätespassagerare med en skärm bak.

Angående de svarta ribborna så har flera M-modeller precis samma upplägg, det är inget nytt på himlen och tanken är väl att det ska andas sport. I regel har instegsmodellerna samma setup medan premium-men-inte-sport-modellerna har lackerade njurar, vilket kan tyckas vara lite underligt.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Säkert en trevlig bil och som ni även skriver så är utseendet en tvistefråga.
För mig är känns den mest som en uppiffad och uppblåst Ssang Yong Actyon Länk
Jag har dessutom aldrig förstått mig på dessa suv sav mm. De känns mest som skryt-åk utan någon egentlig funktion mer än att de är stora och fula.
Men däremot vill jag se framtida normala modeller med denna motor. Mums.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
fyfan.. 555hk! BMW är med i matchen igen ;) Riktigt skoj att dom har börjat med turboladdade motorer på allvar nu!

/Jonas
När kommer BMW över 600 hästarssträcket? Mercedes har varit där länge nu!

BMW CS #1812

Håller med om bilderna.

Det finns flera bilder som visar bilen ur precis samma vinkel (tex Länk Länk Länk och Länk Länk ), men inte en enda bild på baksätet.

Öht några fler översiktsbilder interiört vore trevligt.
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Skulle vara kul att provköra även om jag personligen inte skulle välja just X6 bland BMWs alla modeller. Mycket nyfiken på den där växellådan.

När jag provkörde en 335i med automat så blev jag mycket besviken på växellådan. Visst växlar den mjukt osv, men motorns karaktär suddas ut och framfarten känns som att bli dragen av en gummisnodd jämfört med manuella versionen. Vid detta testtillfälle irriterade jag mig väldigt på att den själv gör "kickdown" när jag trycker gasen i botten trots att jag låg i manuella läget? Bra att de fixat det på denna bil, och jag hoppas de gör samma sak med alla andra automatlådor de säljer.

Får vi se en uppdaterad M5 med denna motor eller vad tror ni?

555hk och 680Nm är ju inte så där supermycket ur en 4,4l turbomotor. Blir runt 126hk per liter.

Själv har jag utan att vara extrem på nått sätt, plockat 222hk per liter ur min gamla M20-motor, som nu är helrenoverad och helsmidd och på 2,7liter. (601hk, 816Nm)
Jag gissar att 650hk eller så inte hade varit några bekymmer att klämma fram för BMW utan att riskera för mycket.

Vad babblar jag om egentligen? 555hk och 680Nm lär nog räcka och bli över i en stadsjeepcoupé eller vad man nu ska kalla X6 :)

__
Nisse Ljung
16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilen är ful, tung, dyr och klumpig - raka motsatsen till vad BMW M ska stå för.

En smaklös bil endast gjord för nyrika ryssar och oljearaber. Men det är väl där pengarna finns.

---
//Lövet
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Tycker det är en av de snygaste och coolaste bilarna ute på marknaden. Kaxig som bara f-n!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Grym!! X6an är en av få BMW modeller som jag verkligen tyckte om från första gången jag såg en :)

// Daniel
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Enda SUV:en som verkligen väcker ett ha-begär hos mig.
den är grym! körde en för två veckor sedan. Riktigt grymma avgassmällar vid växling, skulle kunna varva 2000 rpm mer om jag fick bestämma. det roliga tar slut lite väl fort. längar tills jag får se den motorn i F10
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.