AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
798

Hackande elhiss ?!

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Har ett skumt fel på elhissen (förarsidan), när dörren är öppen går det inte att köra rutan..stänger man dörren så går det, men den liksom hackar sig uppåt.

Nån som vet vad det kan bero på?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Låter som att du får kolla upp kablaget i förardörren, kanske har blivit skador på någon kabel där så att det har blivit lite glappt.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ja, antaglien är det väl nåt som är glappt el kärvar..bilen har stått hela vintern oxå..

Nån som vet om det är svårt att riva bort dörrsidan?
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
lätt som en plätt med att ta bort dörrsidan!
sitter med clips och på undersidan så är det "skruv"
lycka till!

----------------------------
King of the road
Brukar vara en magnet som har lossnat ifrån sin plats och då ger den felaktiga imulser.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ok, tack =) Nån som vet vart magneten sitter?
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
Magneten sitter på en axel inne i elhissmotorn. (Den brukar glida ner längst ner på axeln). Lossar du locket på motorn så ser du den. Lagade båda mina hissar på det sättet. Hur lätt som helst.
os
75
osten_53
528im -98
Min elhiss på förar sidan hackar också. Mest när det är tort ute. Regnar det går det lite bättre. Så det e skitlätt alltså att ta bort insidan på dörran och åtgärda?

Lill Osten
so
10
sober2
325i Coupe -93
318i -85
Har problem med fönsterhissen också på förardörr, den hackar neråt och går inte alls uppåt.
Hittar ingen magnet på axeln!! Hittar däremot givarna till magneten, de som sitter på kretskortet.
Och har även mätt kablarna, det kommer en minuspuls på svart kabel vid motorn för uppåtrörelsen.
Sa
98
Sajlor
330 -01
Tack Roffe och BMWPonken!
det fungerade på min oxå! sober2 den sitter längst ner mot motorn, du kan i värsta fall släppa kåpan till motorn men var försiktig den kan vara jävlig attfå dit igen (TA INTE LOSS KÅPAN HELT BARA SLÄPP PÅ DEN OCH PUTTA TILLBAKA MAGNETEN EN BIT)Om du vill ha upp rutan stäng dörren så kan du köra upp den!Tog mig 35min att fixa hissen inga problem med dörrsidan, ha lite tålamod bara..
84
179
84Anty
BMW 325 Coupe -94

BMW 520I -83
ÄR det alltså den svarta kåpan på elhissen man ska öppna för det här??? Alla skruvar sitter ju på baksidan och allt annat är fastnitat?? någon som kan ge BRA svar på hur man kommer "In"i motorn...gärna bilder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.