AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.562

Läckage styrservo (skarv till kylarrören) E34

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Såg nyss att det börjat läcka i en av skarvarna mellan kylarröret #1 och slangarna #7 och #8.
Länk

Nu hade jag ändå tänkt riva fronten i dagarna för en helt annan reparation. Så lika bra man fixar detta också.

Men är det något högt tryck i dessa skarvar? Verkar inte som det. Om det finns högt tryck så är det väl mellan styrservopumpen och styrservon (för där går det pressfattade hydraulslangar hela vägen).

Men vad är det för typ av slängklämm? Såg ut som en typ av engångsslangklämma. Är det ok att ersätta dessa med en vanlig slangklämma eller finns det någon speciell anledning till varför det sitter en speciell typ av slängklämma på dessa ställen?
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Eftersom jag uppmanar alla att följa upp sina trådar så bör ju jag föregå med gott exempel :-)

Nej, det är inget högt tryck på denna sidan. Det höga trycket är i slang #13 (ut från pumpen).

Yes, det är en engångsklämma för snabbade montering vid produktion. Inga problem att sätta dig vanliga slangklammor (vilket var det jag gjorde och det har hållt alldeles utmärkt).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.