|
|
|
|---|---|
| Tja skulle villja veta nåt bra trim som ger ganska mkt effekt och som inte kostar en förmögenhet...Det är till min bmw518i e12 79:a. | |
| Sug trimma kostar pengar, nu är inte jag någon erfaren bmw-mek, men billigt trim som ger mycket effekt på en sugis finns inte. | |
| okej okej men jag hittade en trim kam på en sida men den kostade runt 3500kr de tyckte jag var dyrt..men de som ja också funderade på är om man skulle kunna ta bort insprutningen och stoppa dit en weber eller 2 ?Skulle det gå och vad skulle priset vara ? | |
| Priset på ett par webrar ligger väll runt kanske 5000, kanske mindre. Men sen är det inte bara att skicka på mycket soppa och hoppas på mer effekt. Det är fler saker som spelar in. Tror det är bättre att någon mer erfaren svarar men tror nog inte attt du lyckas hitta något 'billigt trim som ger ganska mycket effekt' tyvärr. | |
| okej..det var synd det i sånnafall..Men det är ju 125 hk orginal med100 hk är väll bortsprugna.Den är slö som satan.. | |
|
Det borde vara rätt "lätt" för en erfaren äldre bilmek att se vad som kan behöva åtgärdas? Mvh |
|
|
518i 78/79 är ett guldkorn,sitter 2lit maskin i den om det är orgmotorn. Kan nästan garantera att du även har flata kolvar som ger runt 8:1 i kompförhållande. Mao är en överladdning klockren,,, Jag har prylar om tankarna börjar fara i skallen;) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| okej okej jo min är en 79:a och så har jag ju en 520i 77:a också. | |
| är det m10b18 som sitter i dem motorerna? | |
| m10 är det enda jag vet . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.