|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Har nyligen köpt mig en e34 och har börjat kolla på alla felen som alltid är lika tråkiga. Tackluckan fungerar inte, det låter i motorn när man trycker knappen uppåt men händer ingen när man drar den frammåt eller bakåt. Hur ska funktionen vara? Hur ser det ut däri om jag börjar plocka bort? Tacksam för svar. MVH | |
|
Länk Mvh |
|
|
När du drar knappen snabbt framåt så ska luckan först tilta upp sig lite och sen stanna. Gör du samma manöver igen, så ska den bakre luckan dra framåt till sitt ändläge. Det handlar om ett snabbt snäpp på knappen bara. Drar du den nu bakåt så kommer bägge luckorna att dra sig bakåt och öppna både bak och fram. Ett snabbt tryck på kanppen gör att luckorna stänger sig. Börjar du med att dra knappen bakåt så öppnar sig luckan i tiltläge. Gör om manövern, och främre luckan drar sig bakåt och öppnar över förarens huvud. Ett snabbt tryck uppåt gör att luckorna stänger sig. Så ska det funka :) Du kan initilalisera motorerna genom att trycka in knappen och hålla den intryckt i 10-20sek, tills du hör motorerna klicka till, en och en. Plockar du av biten innertak som strömställaren sitter på, så ser du lite hur det ser ut. Bara att sätta dit en skruvmejsel och bända lite nätt. -- Markus |
|
| tack för svaret, va ungefär ett sånt svar jag hade hoppats på. Tack. Ska prova att hålla in knappen ett tag och se om det händer något. För just nu hör man motorn när man trycker uppåt bara men det hörs att det kuggar över. Går det enkelt att plocka isär motorn? Är det vajrar som dra? Då kan det kanske vara nåt vajsing med hjulet som drar. Jag får plocka ner och se om jag hittar något. MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.