|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! det är så att jag har ev en M3a på gång det är en Estorilblå -96 Coupé 17500 mil 5 ägare import -97. bilen har dock en del fel som måste åtgärdas dessa är några som jag vet av i nuläget: Kopplingen måste bytas ena bromsoket bak måste renoveras/bytas krängningshämmare höger fram glappar saknas nån list utanpå bilen en del rost finns åxå, verkar vara omlackad nån gång? Funderar på att bju 50 000:- är det rimligt tro? | |
|
Tja,hårt körd, vanvårdad och i ett skick som jag inte ens skulle vilja köra mina "bruksisar" i låter det som. Vad denna M3:a sedan är värd är ju upp till dig att undersöka och fundera på... Jag skulle inte vilja ha den iaf..oavsett pris då?>>>Ja, nära på.. I alla fall när jag går efter vad du har uppgivit för info hitintills om vagnen ska jag väl tillägga.. Ja...om du nu är sugen på den så bör du kontrollera vagnen med "lupp" i övrigt också. Priset som du funderar på att bjuda är ju alldeles upp till hur bilen är i verkligheten och måste(för att vara någorlunda trovärdigt av mig) synas/kontrolleras på plats av "expert"...seriöst och inte bara "sparka på däcken" :) För mig låter det som en sönderkörd busbil där ägarna innan knappt haft råd med bensinen.. Mvh Janne. |
|
|
Känns som man skulle hissa varningsflagga...modell större!!! Frasse |
|
|
Det beror ju helt på skicket i övrigt. Är den skapligt välvårdad och ser fin ut har den ju potential. Koppling kanske 5 000 (?) och några tusen för det andra. Rost på en -97 är ju normalt, frågan är ju var och hur mycket? Men är det ett slitet lik så så är det ju fortfarande ett slitet lik när du lagat koppling m.m för 10 000kr. ______ |
|
|
Hej Tack för erat engagemang, jag ska nog åka och titta på den nu till helgen får då se hur jag känner för den, ska bli intressant. Återkommer! |
|
|
Tveksamt om den ens är värd 50 tycker jag... Beror ju på hur den ser ut mer om man säger så. Låter dock bättre o lägga till några tusingar o få en lite bättre skulle jag tro. Lite mer mil mm, men ändå Länk Mvh Henke |
|
|
Jo ni har säkert sant i det ni säger, men vill gärna tro att bilen är i ett hyffsat skick ändå, men men som sagt får se till helgen hur den verkar. T-Gul BMW: jo såg den men en 3.2a med 6 växlad låda lockar mer, har för övrigt ägt både en 3.0a å en 3.2a förrut. |
|
|
bilfreak, har du något reg.nummer på den? I övrigt skulle den kunna passa in på polarns gamla M3:a. Han sålde den omkring -02/03, med ca: 12000 på mätaren. /J |
|
| regnummret börjar på pyk*** sen minns jag inte nummrena | |
|
Spekulationer om 50k är rimligt eller inte är ju riktigt svårt om man inte sett bilen och bara pratat med ägaren/sett annonsen. Spekulationer om 50k är rimligt eller inte är ännu svårare om man bara har läst på ett forum om någon som eventuellt funderar på att bjuda det. Att sedan dessutom döma ut bilen för att den "säkert" är ett lik när kostnaden för bristerna som påtalats inte är astronomiska och priset verkar vara "rätt" för en bil med "rätt" färg och "rätt" motor. Klart du ska åka och titta på den! Kan ju bli en kanonaffär om resten med bilen stämmer. Skulle den vara ett lik så hade internetriddarna rätt den här gången =) |
|
|
Att döma ut en bil baserat på dessa "defekter" är ju galenskap.. Hur kan man skriva "Tja,hårt körd, vanvårdad och i ett skick som jag inte ens skulle vilja köra mina "bruksisar" i " Utan att ha sett bilen? En ok, begagnad (= finns alltid anmärkningar på begagnade bilar) m3 3.2 för 50k? Det är billigt även om den är upprostad och kass koppling. Man får mer för den i delar iallafall.. |
|
|
He,he...tenderar nästan alltid i vissa trådar att bli funderingar/anklagelser osv angående hur någon tolkar vad en trådskapare skrivit.. Jag tolkade detta på mitt sätt, sedan så får man ta det som man vill... Vilket några gjort :) Ska dock bli spännande att se vad trådskaparen kommer fram till vid sin undersökning av vagn... Först då har vi "någorlunda fakta" på hur bilen var/är. sallepwr skriver>>>"Det är billigt även om den är upprostad och kass koppling. Man får mer för den i delar i alla fall". 50 papp för en upprostad M3:a?, och man får mer för den i delar iaf, du vet ju inte heller hur den är i verkligheten så hur kan du påstå något sådant... Du verkar vara lika galen som jag! Mvh Janne. |
|
|
bilfreak. Om du inte ska ha bilen kan du inte passa den vidare åt mig? Är faktiskt intresserad av den. Janne t. Gött att vi är lika galna båda två:) Då har vi nått gemensamt |
|
|
Bilfreak, som sagt, om du inte köper den finns säkert andra spekulanter. Jag kan mycket väl tänka mig köpa en M3 3,2 med lite fix för de pengarna. Skruva lite i vinter och sälja vidare med förtjänst till våren, varför inte. Mvh Henrik |
|
| Lägg ett motiverat lågt bud på det samlade värdet av delarna. Är rosten minimal och drivlinan ok kan bilen bli fin. | |
|
Ja...Har du "bilfreak" varit och kikat på den nu? Bara lite nyfiken på "hur den var" s.a.s. Mvh Janne. |
|
|
Japp jag var å kikade på den igår och det komer inte dröjja länge innan bilen kan kallas för skogsvrak helt sjukt att en -96as M3a kan ha hunnit "gotta" till säg sådär, är ju trots allt "bara" 14 år gammal! men man skulle kunna tro att det är en veteranbil som har över 30 år på nacken! Brosarnaskivorna var totalt slut och sönderrostade runtom man kunde släppa upp kopplingen med en växel i utan att bilen drog framåt, hur ser svänghjulet ut då? sönderrostad sparklåda under förarsidan totalt sönderrostad skärmkant vänster bak, (bara ramla stora bitar när man tog och bröt lite) rostblämmor runtom bilen i plåtskarvar osv. stor reva i skinnbaksätet buckla stor som en handflata på passagerardörrn listerna runtom bilen var helt lösa å böjda. vänster framskärm var omlackad och klarlacken hade börjat krackelera där. fick hålla på i 30 minuter för att ens få upp huven, vajjern hade inte gått av utan den bara krånglade å satt som sten. oljud från vanosen under alla vartal även tomgång. så det är inget jag är intresserad av kan jag säga, och han kunde inte tänka sig att sälja den för under 60 000:- |
|
|
Imponerande trasig bil för den åldern. Hur lyckas man få en bil att bli så risig? Min mors Ford Mondeo från 1996 som tvättas ungefär 2 ggr årligen är betydligt fräschare än så. ------- //Lövet |
|
|
Vilken planet bor den säljaren på? 60 000 för en sån rishög... ______ |
|
| ja det kan man fråga sig, han sa att han skulle fixa upp den, men jag är ganska säker på att dendär bilen inte kommer att få se vägarna igen. | |
|
Bara att slakta den ju. Nu verkar den risigare än vad du från början beskrev med ljud i motorn och upprostade ställen. 60k är mkt med denna beskrivningen, men inte ohyggligt mkt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.