|
|
|
|---|---|
|
Hej kan man sätta dit vilket sportluftfilter somhelst på motorn, det är en bmw 518i-92 det sitter en luftmängsmätare och har hört att dem är känsliga o kan gå sönder är det så? och raka rör direkt från grenröret och en japs ger det någon effekt? | |
|
kan man sätta dit ett sportluftfilter på luftmängdsmätaren? |
|
|
För att undvika total heatsoak så borde du dra ner en tjock slang så långt ner som möjligt och sen en lämplig hemmabygd skärmning, om du sätter filtret direkt på LMM så kommer du få lägre motoreffekt när motorn blivit varm - det finns ett skäl till att original luftboxintag är dragen nära fronten... Om du sedan oljar in filtret för mycket så kan oljan hamna på LMM och förstöra den. Mvh |
|
|
Tack för svaret så kan jag ta vilken slang som helst liknade den slang som är original som sitter monterat mellan insug o luft burk? längden? hur lång kan det minst vara? får man någon effektökning? har även en fråga om avgassytemet finns det en enkel lösning som är reativt billig som kan ge någon häst extra, jag är mer ute efter ljud och respons |
|
| hästkrafter blir det nog inte så många men låta lär det ju göra jag skulle sätta i en vassare kam och extraktor en "race" katalysator och ett sportavgassystem samt porta topplocket det är iaf vad jag har tänkt göra på min m40 sen hur mycket hästkrafter mina tips i sej gör har jag ingen aning om jag gör det mest för att det är kul | |
|
Lär som tidigare nämts inte bli så många hästar & det lär inte märkas i en så tung bli som en E34. Billigaste trimmet är att leta reda på en M42B18(16V 318is) motor den har 136 hk & brukar kunna slinka igenom bes utan problem men det lär ju inte bli nån raket för det, men klart billigare än att försöka trimma orginalmotorn. Pengarna rinner iväg fort när det ska trimmas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.